صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه سوریه

اتحادیه اروپا، علیه 16 تبعه دولت سوریه به اتهام آن چه که آن را «توسعه و استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه شهروندان» خوانده شده است، تحریم‌هایی وضع کرد.
کد خبر : 195704

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از گاردین، شورای اروپا 16 تبعه سوریه را به فهرست اقدامات محدودکننده موجود علیه نظام سوریه اضافه کرد.


افراد جدیدی که مورد تحریم واقع شده‌اند شامل 8 مقام عالی رتبه دولت سوریه و 8 دانشمندی می‌شود که در برنامه «توسعه تسلیحات شیمیایی این کشور مشارکت داشته‌اند.»


در حال حاضر 255 تبعه و 65 موسسه سوری، در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار دارند. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر به کشورهای اروپایی و ضبط اموال آن‌ها می‌شود.


به گزارش آنا، اتحادیه اروپا در حالی اتباع دولت سوریه را در فهرست تحریم به دلیل توسعه برنامه شیمیایی قرار داده است که دولت سوریه اساسا در اختیار داشتن چنین برنامه و توانمندی را تکذیب می‌کند.


از ابتدای جنگ داخلی در سوریه از سال 2011 تاکنون، در چندین نوبت از مواد و تسلیحات شیمیایی استفاده شده است. دمشق بارها از نهادهای بین‌المللی خواسته تا هیات حقیقت‌یاب مستقل برای بررسی این حملات و عاملان آن اعزام شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بحران سوریه
ارسال نظر