صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق:

قیمت کالاها پایین نیاید از رقابت در موصل جا می‌مانیم

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: بازسازی موصل فرصت است، رقبای ما هم که تاحالا به خاطر مسائل ناامنی نیامده بودند حتما می آیند تا سهمشان را بردارند و این کار را سخت خواهد کرد؛ در این شرایط است که قیمت کالا را باید پایین بیاوریم و کیفیت کالا یا خدمات را افزایش دهیم تا بازار را به رقبا واگذار نکنیم.
کد خبر : 195645

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق معتقد است برای حضور قوی اقتصادی در کشور عراق باید ابتدا استراتژی بلندمدت و کوتاه مدت تدوین کرد چراکه عراق می‌تواند بازار دائمی بزرگی برای کشورما باشد به شرط اینکه به دنبال توسعه تجارت، حل بروکراسی‌ها و زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری های مشترک باشیم.


این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به اینکه موضوع حضور در کشور عراق یک مسئله استراتژیک بین ایران وعراق و یک موضوع منطقه‌ای و جهانی است که تاثیرات بسیاری روی مسائل اقتصادی، امنیتی سیاسی و... دارد؛ افزود: عراق یک بازار بزرگی برای جهان است و پیش‌بینی می‌شود تا 15 سال آینده این کشور بزرگ‌ترین بستر و منطقه سرمایه‌گذاری در حوزه خاورمیانه باشد زیرا از یک سو درآمدهای خوب نفنتی دارد و از سوی دیگر نیاز به توسعه در همه حوزه‌ها در این کشور وجود دارد.


رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در ادامه به توان بالای تکنولوژیکی ایران و حضور شرکت های فنی مهندسی ایرانی در عراق اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر مقامات دو کشور از افزایش سطح روابط اقصادی و تعاملات اقتصادی استقبال کرده و اراده جامع جهات طرفین روی این موضوع وجود دارد، مقامات دو کشور معتقدند که باید توسعه روابط اقتصادی فی‌مابین را در دستور کار قرار دهند.


وئی اضافه کرد: الان ظرفیت باالقوه همکاری سالانه کشورمان با عراق حدود 20 میلیارد دلار است درشرایطی که سطح روابطمان در سال های گذشته بین 6 تا 13 میلیارد دلار متغیر بوده است؛ البته به اعتقاد من عدد 20 میلیارد دلار شدنی و تحقق پذیر است.


او با اشاره به اینکه در مقابل ظرفیت ها، پتانسیل های بالا و دورنمایی که عراق دارد محدودیت هایی هم برای سرمایه گذاری و تجارت در این کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکلی که وجود دارد مسائل مربوط به امنیت عراق است، این کشور درگیر جنگ است و بخش مهی از بودجه های آن صرف مسائل امنیتی می‌شود. البته که این شرایط درحال بهبود است و شاخص آن بازپسگیری موصل از دست تروریست هاست، اگر موصل سامان جدی بگیرد فضای عراق تغییر خواهد کرد.


این عضو هیات نمایندگان اتاق با بیان اینکه بازسازی موصول هم فرصت دارد و هم تهدید اظهارکرد: بازسازی موصل فرصت است زیرا امکان حضور در بازسازی این کشور برای شرکت های ایرانی فراهم می شود و تهدید از این جهت که رقبای ما هم که تاحالا به خاطر مسائل ناامنی نیامده بودند حتما می آیند تا سهمشان را بردارند و این کار را سخت خواهد کرد؛ در این شرایط است که قیمت کالا را باید پایین بیاوریم و کیفیت کالا یا خدمات را افزایش دهیم تا بازار را به رقبا واگذار نکنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر