صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

«شناخت پوشاک ایرانی، زنان، زیبایی و کارکرد» منتشر شد

محمدرضا جوادی یگانه، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در نامه ای به دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس ضمن خبر انتشار کتاب «شناخت پوشاک ایرانی، زنان، زیبایی و کارکرد» از آمادگی این نهاد برای انتشار آثار فاخر در حوزه مد و لباس برای ارتقای فرهنگی این حوزه خبر داد.
کد خبر : 195438

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، بر اساس اعلام یگانه تاکنون مجلدهای گزارش های متعددی از سال 93 با رویکرد پژوهش توسعه ای و کاربردی در زمینه مد و لباس توسط این پژوهشگاه منتشر شده که کتاب ذکر شده از مهم ترین نمونه تلاش ها در این بخش شمرده می شود.


همچنین در این نامه خبر از انتشار قریب الوقوع کتاب «بازشناسی مولفه های فرهنگی هنری موثر در صنعت مد و لباس» آمده است رویکردی تخصصی به به صنعت لباس در جهان داشته که مبتنی بر ضرورت بازشناسی صحیح و اصولی مفهوم مد و لباس تا بتواند هوشمندانه بازار ایران را از حل شدن در بازار مصرفی دنیا بازدارد.


یگانه در بخش دیگری از این نامه به انتشار دومجلد «کتاب ملی مد و لباس ایران» اشاره داشته که با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس منتشر شده که انتشار ان را اقدامی تاثیرگذار از طریق توسعه صنعت مد و لباس به مثابه یکی از صنایع فرهنگی خلاق دانسته است.


در ادامه این نامه از سوی پژوهشگاه اعلام آمادگی شده است تا همکاری مستمر خود را با کارگروه برای احیا، توسعه و ترویج صنعت مد و لباس منطبق بر ارزش‌های فرهنگی و دینی ایران اسلامی ادامه دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر