صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
مشاور رئیس دانشگاه علمی کاربردی خبرداد:

راه‌اندازی دو مرکز بین‌المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی در اصفهان

مشاور رئیس و مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد به دنبال همگرایی تقاضاهای همکاری‌های بین‌المللی هستیم، در این راستا درحال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی دو مرکز بین‌المللی در اصفهان هستیم.
کد خبر : 195326

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمود‌رضا دلاور در نشست روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان اصفهان گفت: «در راستای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در دانشگاه جامع علمی کاربردی، اطلاعات این دانشگاه در یک کاتالوگ به زبان انگلیسی برای مراکز علمی کاربردی تهیه شده است.»


او افزود: «همچنین مذاکراتی با دانشگاه‌های فناورانه و کاربردی در خارج از کشور نیز صورت گرفته است.»


مشاور رئیس و مدیر کل دفتر همکاریهای علمی و بین‌المللی دانشگاه جامع علمی کابردی ادامه داد: «جلساتی با نمایندگان کشورهای خارجی مانند آلمان، چین و تونس برای همکاری‌های علمی و بین‌المللی داشتیم. همچنین درحال پیگیری برای راه‌اندازی وب سایت بین‌المللی دانشگاه هستیم.»


او گفت: «به دنبال تأسیس کرسی یونسکو در آموزش عالی مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی هستیم، اکنون 15 کرسی یونسکو در کشور وجود دارد که برای همکاری‌های بین‌المللی راه‌اندازی شده‌اند.»


مشاور رئیس و مدیر کل دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کابردی ادامه داد: «در حال بررسی پیشنهاد رایزن علمی جمهوری اسلامی در روسیه برای همکاری با دانشگاه مینسک کشور بلاروس در رابطه با مدیریت بحران و پدافند غیرعامل هستیم.»


دلاور افزود: «آینده‌‌پژوهی در مراکز پژوهشی از مسائل با اهمیت است چراکه اگر وضعیت آینده را تحلیل نکنیم با مشکل روبه‌رو می‌شویم؛ در همین راستا دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه علمی کاربردی یک برنامه استراتژیک برای فعالیت‌های علمی بین‌المللی تدوین کرده است.»


او ادامه داد: «دانشگاه علمی کاربردی در پذیرش دانشجو در بخش بین‌المللی از کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و ... تقاضا دارد که در این باره از ظرفیت کشورهای استراتژیک شامل آلمان، فرانسه، اتریش، روسیه، هلند، سوئیس و ... استفاده می‌کنیم. ضمناً، پیشنهاداتی برای تاسیس مراکز علمی کاربردی تحت نظارت این دانشگاه در اقلیم کردستان عراق، افغانستان، قطر، عمان، امارات و ایتالیا به این دانشگاه داده شده است که در حال بررسی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر