صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

پهپادها در چین برای ارسال چای به پرواز می‌آیند

این روزها پهپادها یا همان هواپیماهای مینیاتوری بدون سرنشین برای انجام کارهای متنوع از ارسال غذا به مشتریان برای رستوران‌ها گرفته تا فیلمبرداری از کاربر و همچنین انجام کارهای امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان نیز شرکت‌های اینترنتی همانند آمازون و هم‌اکنون علی‌بابا که وظیفه ارسال کالا به مشتریان خود را دارند، از مزیت‌های این فناوری بی‌بهره نمانده‌اند.
کد خبر : 1953

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از Engadget، شرکت علی‌بابا بزرگترین فروشگاه آنلاین چین به تازگی تصمیم گرفته که از پهپادها برای ارسال کالاهای خود به مشتریانش استفاده کند تا زمان تحویل کالا را به چند دقیقه برساند.


البته قبلا هم شرکت آمریکایی آمازون دست به این اقدام زده بود و برای این کار، حتی از اداره هوانوردی فدرال مجوز پرواز برای پهپادهایش گرفت.


شرکت علی‌بابا فعلا پروژه آزمایشی را آغاز کرده که طی آن، سفارش‌ها کاربران، توسط پهپاد به آنها تحویل داده می‌شود. این طرح با همکاری مجموعه Taoboa صورت می‌پذیرد. Taoboa یک فروشگاه آنلاین است که به نوعی نمونه چینی eBay به شمار می‌رود.


این طرح تنها مخصوص مشتریانی است که برندی خاص از چای زنجبیلی را سفارش دهند. علی بابا می‌گوید: تحویل این سفارش‌ها با کمک پهپاد ها در کمتر از یک ساعت صورت می پذیرد. به گفته مقامات این شرکت، این پهپادها فعلا فقط تا وزن 340 گرم را می‌توانند حمل کنند.




انتهای پیام/

برچسب ها: پهپاد
ارسال نظر