صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۶

تصویب کلیات طرح تخفیف مجازات اعدام محکومین مواد مخدر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر در رابطه با تخفیف مجازات اعدام محکومین به مواد مخدر رای مثبت دادند.
کد خبر : 195273

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر در دستور کار نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار داشت که کلیات این طرح از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر با ۱۸۲ رای موافق،‌ ۳۶ رای مخالف و ۶ رای ممتنع به تصویب رسید.


در صورت تصویب نهایی این طرح، مرتکبین جرایمی که در این قانون دارای مجازات اعدام یا حبس ابد هستند در صورت احراز یکی از شرایط ذیل در حکم مفسد فی الارض محسوب و به مجازات اعدام و ضبط اموال ناشی از موادمخدر یا روانگردان محکوم و در غیر این صورت حسب مورد (مشمولین به اعدام) به حبس درجه یک تا ۳۰ سال و جزای نقدی درجه یک تا دو برابر حداقل آن و (مشمولین به حبس ابد) به حبس و جزای نقدی درجه دو محکوم می‌شوند.


علی لاریجانی درباره این طرح گفت: در مورد این طرح بنده از نماینده قوه قضائیه هم سوال کردم، گفتند با اصل موضوع موافق هستیم اما اشکالاتی در اجزا وجود دارد که باید برطرف شود. برای اینکه اختلافات برطرف شود بنده به عنوان رئیس مجلس این اختیار را دارم که پس از تصویب کلیات مجددا به رای گذاشته تا برای بررسی بیشتر در خصوص جزئیات به کمیسیون حقوقی و قضائی ارجاع شود.


بنابراین از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر،‌ نمایندگان با ۱۳۵ رای موافق، ۸۱ رای مخالف و ۵ رای ممتنع به بررسی دو شوری این طرح (جزییات طرح)در کمیسیون حقوقی و قضائی رای دادند.


علی لاریجانی پس از اعلام رای نمایندگان از کمیسیون حقوقی و قضائی خواست که سریع تر با همکاری نمایندگانی از ستاد مبارزه با مواد مخدر،‌ قوه قضائیه و کمیسیون امنیت این موضوع را بررسی کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: علی لاریجانی
ارسال نظر