صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۶ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
قرائتی پیشنهاد داد:

مدارک حوزوی بر اساس هنرمندی طلاب در ارائه محتواهای دینی ارائه شود

استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم با بیان اینکه مدرک‌های آموزشی به مانعی برای فعالیت‌های دینی تبدیل شده است، گفت: مدرک‌های حوزوی باید بر اساس هنرمندی طلاب در ارائه محتواهای دینی و در راستای استفاده از ظرفیت آنان ارائه شود.
کد خبر : 195263

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در نخستین کارگاه مدیران مراکز آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با تأکید بر این که هر علمی که در راه عبادت الهی ثمری نداشته باشد، ارزشی نخواهد یافت، اظهار کرد: همه اقرأها و آموزش‌های انسانی، باید یه سجده در پیشگاه ذات اقدس منتهی شود.


رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که نگاه‌های آموزشی را فراتر از برنامه‌ها پیگیری و مورد توجه قرار دهیم، تاکید کرد: خنده یکی از مهم‌ترین اصول و ابزارهای تبشیری است که کمتر مورد توجه عرصه‌های تبلیغی در ارائه محتواهای آموزش دینی قرار می‌گیرد.


سخنران این نشست ادامه داد: برخوردهای صرفا اداری در مجموعه‌های حوزوی، یکی از معضلاتی است که در صورت اصلاح این موضوع، به اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های دینی دست خواهیم یافت.


قرائتی با بیان اینکه مدرک‌های آموزشی به مانعی برای فعالیت‌های دینی تبدیل شده است، گفت: توجه بیش از اندازه به عناوین حوزوی و مجموعه‌های علمی، خود مانعی پیش‌روی ورود به عرصه‌های مختلف تبلیغی است.


استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که طرح تحول‌نویسی، نیازمند توجه به تحول‌های درونی و نفسانی است، خاطرنشان کرد: مدرک‌های حوزوی باید بر اساس هنرمندی طلاب در ارائه محتواهای دینی و در راستای استفاده از ظرفیت آنان ارائه شود؛ امام خمینی(ره) نیز بر اساس همین شاخصه هنرمندی، به کودکی 13 ساله عنوان رهبری را به کار بردند.


این مفسر قرآن کریم، شناسایی طلاب فاضل، فارق، عاشق، بی تکلف و هنرمند را از مقدمات نگارش طرح های تحولی عنوان کرد و افزود: در نگاشت طرح‌های تحولی علاوه بر توجه به بعد ملی آن، باید همزمان به معیارهای حوزوی و ظرفیت‌های دانشگاهی توجه داشته باشیم.


وی ایجاد تحول در اندیشه‌های تبلیغی را یکی از مولفه‌های مهم طرح تحول تبلیغی عنوان کرد و گفت: باید با استفاده از تجربیات مراکز حوزوی و هم‌افزایی فعالیت‌ها، مهارت‌های دانش‌افزایی به ویزه در حوزه انتقال مفاهیم دینی و قرآنی جدی گرفته شود.


قرائتی نهادینه‌سازی نماز، اهتمام به معارف قرآنی و ارائه بایسته‌های منتظر مهدوی را مهم‌ترین مولفه‌های تاثیرگذار پیش‌روی مراکز دانش‌افزایی حوزه عنوان کرد و افزود: قرآن کریم باید بر اساس اصولی ترجمه و تفسیر شود که جوامع غیراسلامی نیز بتوانند با مطالعه آن، معانی مورد نظر آیات الهی را احصا کند.


به گزارش آنا، نخستین کارگاه مدیران مراکز آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با حضور جمعی از مدیران مراکز دانش‌افزایی حوزه‌های علمیه، در سازمان مرکزی جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر