صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۶
در گفت‌وگو با آنا؛

روحانی: کاراته می‌تواند درالمپیک مدال‌آور باشد/ رحیمی‌نژاد پدیده نوجوانان در قهرمانی آسیا بود

سرمربی تیم ملی نوجوانان کاراته گفت: باید حمایت لازم از رده‌های سنی مختلف را با برنامه‌ریزی مناسبی ادامه دهیم تا در رده سنی جوانان، امیدها و بزرگسالان ایران تیم اول آسیا باقی بماند.
کد خبر : 195213

حسین روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص قهرمانی شاگردان خود در رقابت‌های کاراته قهرمانی نوجوانان آسیا که با قهرمانی آنها به پایان رسید، گفت: «جای شکر دارد که زحمات بچه‌ها به ثمر نشست و آنها توانستند عنوان قهرمانی را به دست آورند. تیم ما در روز مسابقه موفق شد شرایط روحی خود را حفظ کند و کاراته‌کاها بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشتند و قهرمانی در آسیا را به ارمغان آوردند قهرمانی که با 3 مدال طلا رقم خورد.»


وی در مورد کیفیت حریفان ملی‌پوشان کاراته نوجوان بیان داشت: «بالطبع در آسیا چند تا تیم هستند که قدرت اول هستند. ژاپن که تیم شناخته شده‌‌ای است و قزاقستان هم حریف آماده‌ای بود. عربستان هم در این چند سال اخیر سرمایه‌گذاری خوبی کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که هیچ تیمی بیکار نیست و دیگر رقبا هم در اندازه خودشان رشد داشته‌اند. پس ما هم باید تمام تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم برای سال‌های آینده از نفرات‌مان در دیگر رده‌های سنی استفاده کنیم.»


سرمربی تیم ملی کاراته نوجوانان ادامه داد: «باید حمایت لازم از رده‌های سنی مختلف را با برنامه‌ریزی مناسبی ادامه دهیم تا در جوانان، امیدها و بزرگسالان ایران تیم اول آسیا باقی بماند. ما پتاسیل و استعداد لازم را داریم و اگر از ملی‌پوشان ایران سلب انگیزه نشوند آنها در همه حال برای بهترین بودن تلاش می‌کنند.»


او درباره پدیده تیم ملی نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهارداشت: «نمی‌شود گفت که ما پدیده خاصی داشتیم ولی مهدی رحیمی‌نژاد بار اولش بود که در این مسابقات شرکت کرد و به‌نظرم آینده بسیار خوبی در وزن 60- کیلوگرم دارد ولی نیازمند تجربه بیشتر است و باید در مسابقات متعددی شرکت کند تا بتواند در فرم ایده‌آلی که قرار داد باقی بماند و چه بسا که بتواند در سطوح بالاتری مبارزه کند تا همواره مدال‌آور باقی بماند.»


روحانی درباره قهرمانی تیم دختران نوجوان ایران در قهرمانی آسیا عنوان کرد: «این در حیطه وظایف من نیست که بخواهم درخصوص عملکرد فنی آنها صحبت کنم ولی جای تردید نیست که آنها هم با تمام توان تلاش می‌کنند و خوشحالم که قهرمان آسیا شدند. دختران کاراته ایران با حضور در مسابقات مختلف می‌تواند روز به روز بهتر عمل کنند و با شناسایی ضعف‌های خود در همه رده‌های سنی آنها را پوشش دهند تا در کنار مردان در بخش مدال‌آوری موفق باشند.»


مربی تیم ملی کاراته درباره مسابقات جهانی امیدها تصریح کرد: «این رقابت‌ها در رده سنی زیر 21 سال آبان ماه در اسپانیا برگزار می‌شود و بدون شک این مسابقات در مقایسه با رقابت‌های آسیایی در سطح بالاتری برگزار می‌شود. فدراسیون کاراته تا اینجا حداکثر تلاش خود را کرده و به نتیجه هم می‌توانیم برسیم به‌شرطی که نیاز اصلی بچه‌ها که انجام مسابقه تدارکاتی است فراهم شود. ما می‌توانیم با شرکت دادن امیدها در رقابت‌های جهانی کاراته‌وان آنها را در شرایط مسابقه قرار دهیم و اگرچه این احتمال وجود دارد که آنها به‌اندازه بزرگسالان موفق نشوند چرا که حریفانشان هیچ کدام امید نیستند و همگی باتجربه جهانی برابرشان قرار می‌گیرند ولی حتی شکست هم می‌تواند سکوی پرتابی برای امیدها باشد.»


وی تاکید کرد: «تا آبان ماه ما حداقل دو تورنمنت کاراته وان با امیدها می‌توانیم حضور پیدا کنیم که اگر این اتفاق بیفتد آنها به لحاظ تجربی در بهترین فرم قرار می‌گیرند و میدان دیده در اسپانیا با رقبای‌ خود مبارزه می‌کنند. فراموش نکنیم که حریفان جهانی ما سرمایه‌گذاری بسیار خوبی روی کاراته‌کاهای خود کرده‌اند و همواره می‌توانند برای بچه‌های ما خطرناک باشند. برای رسیدن به موفقیت باید در شرایط ایده‌آل با آنها دیدار کنیم.»


روحانی درباره اینکه نوجوانان و جوانان کاراته چقدر این فرصت را دارند که در المپیک 2020 توکیو با حریفان خود رقابت کنند، گفت: «درست است که 3 سال تا المپیک زمان داریم ولی چشم برهم زدنی این 3 سال می‌گذرد و بنابراین باید از زمانی که داریم درست استفاده کنیم. باید پشتوانه‌سازی خوبی انجام دهیم. البته کاراته ایران ثابت کرده که همواره می‌تواند مثمرثمر باشد. این بار هم با برنامه‌ریزی خوبی که داریم برای رسیدن به جمع مدال‌آوران ایران در المپیک توکیو به‌رغم اینکه راه دشواری داریم ولی با تمرینات مناسب و حضور در رقابت‌های آسیایی جاکارتا، کارته‌وان‌های مختلف، مسابقات قهرمانی جهان و تورنمنت‌های آسیایی این راه هموار می‌شود.»


انتهای پیام/

برچسب ها: حسین روحانی
ارسال نظر