صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۶

پودر جایگزین قند و شکر برای دیابتی‌ها تولید شد

محققان در یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید پودر جایگزین قند و شکر شدند که با ۴۰ فرمولاسیون در محصولات مربوط به صنایع غذایی وجود دارد.
کد خبر : 194684

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از مهر، آرش ایزدپناه، رئیس هیات مدیره شرکت دانش‌بنیان تولید کننده پودرهای جایگزین قند و شکر گفت: «ما موفق شدیم جایگزین قند و شکر را برای دیابتی‌ها و عموم مردم برای جلوگیری از ابتلا به دیابت تولید کنیم».


وی با بیان اینکه این پودر بدون قند و کم‌کالری است، افزود: «این پودر در حال حاضر با ۴۰ فرمولاسیون در محصولات مربوط به مواد غذایی تبدیل شده است».


ایزدپناه با اشاره به کاربردهای این پودر گفت: «در برخی موارد این پودر مطابق با فرهنگ ایرانی به صورت حبه درآمده تا به جای قند استفاده شود. همچنین در مربا و ژله به عنوان شیرین کننده استفاده شده است».


به گفته وی، اکنون این پودر در قالب همین محصولات وارد بازار شده است و دیابتی‌ها و افراد معمولی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.


ایزدپناه افزود: «پودر جایگزین قند و شکر توسط شرکت ما به تولید رسیده و برای کاربرد در سایر محصولات غذایی به عنوان ماده اولیه تامین می‌شود. این شیرین‌کننده کم‌کالری در شیرین کردن نوشیدنی‌های سرد و گرم استفاده می‌شود».


وی اظهار داشت: «اگرچه مصرف شکر به میزان مشخص و محدود برای افراد دیابتی مجاز است اما استفاده از آنها در مدیریت مصرف کربوهیدرات‌ها کمک کند به همین دلیل ضروری است که از چنین پودرهای جایگزین قند و شکری توسط دیابتی‌ها استفاده شود».


ایزدپناه ادامه داد: «بسیاری از مواد شیرین کننده حاوی عناصر مصنوعی هستند؛ برخی از جایگزین‌های طبیعی به منظور کاهش مصرف شکر هنوز هم دارای مقداری کربوهیدرات و حتی بیشتر از شکر معمولی هستند که ایندکس این محصولات بالاست به همین دلیل توصیه نمی شود که دیابتی‌ها از این مواد استفاده کنند».


وی تاکید کرد: «از دید علمی کیفیت برتر، از دید ملی امکان تولید داخل، از دید تجاری قیمت نسبتا ارزان امتیازهای اصلی این طرح به شمار می‌روند».


انتهای پیام/

برچسب ها: دانش بنیان
ارسال نظر