صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مجوز ورود خودروهای 2500 سی سی از کیش،‌قشم و چابهار

روز گذشته،‌ گمرک ایران بخشنامه ای را صادر کرد که به موجب آن خودروهای 2500 سی‌سی و پایین تر که پلاک موقت کیش،‌قشم و چابهار را داشته باشند می توانند به سرزمین اصلی وارد شوند.
کد خبر : 194665

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، ممنوعیت خروج خودرو با پلاک موقت مناطق آزاد از آبان ماه سال گذشته آغاز شده بود.


بر اساس بخشنامه مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران در آن زمان از گمرک های مناطق آزاد خواسته شده بود تا علاوه بر لغو دستورالعمل‌های قبلی در خصوص تردد خودروهای مناطق آزاد، از قبول هرگونه درخواست برای ورود موقت خودروهای مزبور به سرزمین اصلی خودداری کنند.


این مسئله گلایه ساکنان این مناطق را به دنبال داشت. به دلیل این گلایه ها در ایام نوروز این قانون به منظور رفاه حال ساکنان جزیره کیش به مدت حدود یکماه لغو شده بود.


گلایه ها ادامه پیدا کرد تا آنجا که دیروز 21 تیرماه، ‌گمرک بخشنامه ای را برای سه منطقه آزاد کیش،‌قشم و جابهار صادر و تردد خودرو های پلاک موقت این مناطق به سرزمین اصلی را آزاد اعلام کرد.


در همین خصوص علی اصغر مونسان مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفته که با پیگیری‌های انجام شده حمایت‌های معاون اول رئیس جمهوری و گمرک مجوز خروج خودرو با پلاک موقت جزیره کیش، قشم و چابهار صادر و اجرایی شد.


وی با یادآوری این‌که خروج خودرو یکی از مطالبات شهروندان جزیره کیش بود که با هدف تأمین رفاه مردم این موضوع دردستور کار قرار گرفت تصریح کرد: ساکنان جزیره کیش از این پس می توانند با خودروهای 2500 سی سی و پایین تر برای سفر به سرزمین اصلی اقدام کنند.



همچنین مهدی اقبالی مقدم مدیرکل گمرک جزیره کیش تایید کرده که خروج خودرو از جزیره کیش به سرزمین اصلی به صورت موقت و تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام شده است.


وی با تاکید بر اینکه خروج خودرو بر اساس روال سابق و طبق قانون انجام می گیرد اظهار کرد : طبق بخشنامه اعلام شده خروج خودروهای بالای دو هزار و 500 سی سی از جزیره ممنوع است و تنها خودروهای با حجم موتور دو هزار و 500 سی سی و پائین تر اجازه تردد خواهند داشت .


انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو مناطق آزاد
ارسال نظر