صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۶

امکان وقوع جنگ جدید میان اسرائیل و حماس

پس از گذشت 3 سال از جنگ 51 روزه در غزه، یک تحلیلگر سرشناس اسرائیلی از احتمال وقوع جنگی دیگر در این منطقه میان حماس و اسرائیل در تابستان سال جاری سخن می‌گوید.
کد خبر : 194400

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، بن کسپت در گفت‌وگو با پایگاه آمریکایی المانیتور گفت اوضاع حاکم بر نوار غزه قبل از وقوع جنگ 51 روزه در تابستان 2014 به هیچ وجه با اوضاع فاجعه‌بار کنونی در این منطقه قابل مقایسه نیست.


وی با یادآوری جنگ 51 روزه و دلایل آغاز آن و در نهایت نتیجه این جنگ، تصریح کرد حماس هرچند در این جنگ متحمل ضربات و خسارت‌های زیادی شد، اما در مقابل ضربات بسیار سختی را هم به اسرائیل وارد کرد و در جنگ همه شهرهای اسرائیلی را هدف قرار داد و ساکنان تل‌آویو را وادار به فرار به پناهگاه‌ها کرد تا جایی که سامانه گنبد آهنین نیز کاری از پیش نبرد.


این تحلیلگر صهیونیستی افزود حماس 51 روز مقاومت کرد و در برابر یکی از قوی‌ترین ارتش‌ها در جهان تسلیم نشد و کاری کرد که حریم هوایی فلسطین اشغالی به مدت 48 ساعت به روی هر هواپیمایی بسته شد.


بن کسپت تصریح کرد سه سالی که پس از جنگ 51 روزه سپری شده است، آرام‌ترین سال‌ها برای فلسطینیان از سال 2000 است که گردان‌های عزالدین قسام در آن سال شهرهای صهیونیستی را هدف حملات موشکی قرار داد.


وی تاکید کرد که به‌گفته منابع سیاسی صهیونیستی، وضعیت نوار غزه پس از جنگ نه تنها بهتر نشده، بلکه روز به روز بدتر می‌شود و عملیات عمران و بازسازی این منطقه به کندی پیش می‌رود و بحران برق و فاضلابها روز به روز بدتر می‌شود و آب دریا نیز هر لحظه در حال آلوده شدن است.


این اظهارات در زمانی مطرح می‌شود که یواو مردخای، هماهنگ کننده عملیات در اراضی اشغالی فلسطین نیز پیشتر هشدار داده بود که وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه ممکن است این منطقه را به سمت جنگی دیگر سوق دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر