صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۶
رئیس فدراسیون دو و میدانی در گفت و گو با آنا؛

اعتبار ایران با ده مدال آسیایی بالا رفت/ تسلیم لابی‌گری‌‌ها نمی‌شوم

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت:به شدت به دنبال این هستم که دوومیدانی ایران به حقش یعنی کسب کرسی در آسیا برسد و در این راه به هیچ وجه تسلیم لابی‌گری‌ سایر کشور‌ها نمی‌شوم.
کد خبر : 194368

مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباه عملکرد ملی پوشان و کسب 4 مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا در هند گفت:« این مسابقات برای تمامی کشورهایی که در این رقابت ها شرکت کرده بودند حائز اهمیت بود چرا که نفرات قهرمان بدون کسب ورودی جهانی می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند و از طرفی یک سال قبل از بازی های کشورهای آسیایی جاکاراتا هر مسابقه و تورنمنتی برای دوومیدانی مهم است چرا که کشور‌ها میتوانند خودشان را محک بزند.»


وی ادامه داد:« اولویت اصلی تیم ایران در این مسابقات کسب مدال بود که خوشبختانه تیم ما توانست به 4 مدال طلا برسد.ضمن اینکه علاوه بر رسیدن به این موفقیت دوومیدانی کاران رکوردشان را هم ارتقا دادند که این موضوع جای بسیار خوشحالی دارد .ایران برای اولین بار در دوی 100 متر توانست به مدال برسد در حالی که تاکنون ایران در دوی 100 متر تنها یک مدال برنز توسط رضا قاسمی گرفته بود اما امسال توسط تفتیان این مدال به طلا تبدیل شد. خوشبختانه در این رقابت ها جمعی از اولین‌ها کنار هم بودند و توانستند بهترین عملکرد را ثبت کنند.این بهترین نتیجه تاریخ دوومیدانی ایران از لحاظ تعداد مدالی بود.»


رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد:« این چهار نفری که مدال طلا را کسب کردند تواستند سهمیه مسابقات جهانی را کسب کنند. خدا را شکر حدادی با وجود اینکه آسیب دیدگی داشت و سه عمل جراحی سنگینی را انجام داده بود اما در این مسابقات نشان داد که احیا شده است و اگر هم در باکو نایب قهرمان شد تنها به دلیل عدم آمادگی جسمانی‌اش بود. در مسابقات قهرمانی آسیا رکوردهای حدادی همه بالای 63 متر بود و این نشان می‌دهد که حدادی سطح آسیا را هم رد کرده است و در بهترین روزهای اوجش قرار دارد.»


کیهانی به انتخاب مربی حدادی اشاره کرد و گفت: «قرار بر این بود که بعد از مسابقات قهرمانی آسیا تکلیف سرمربی حدادی را مشخص کنیم. ما یک سال دیگر تا بازی‌های آسیایی جاکارتا فرصت داریم و نباید زمان را از دست بدهیم و به زودی گزینه‌های مورد نظر را بررسی و برای انتخاب مربی وارد عمل می‌شویم.»


رئیس فدراسیون دوومیدانی همچنین به وضعیت صمیمی و حذف او از این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: «صمیمی با این که حذف شد اما نتیجه نسبتا بدی کسب نکرد.متاسفانه او به برنامه‌های فدراسیون توجه‌ای نداشت و برنامه‌های ما را به خوبی دنبال نکرد او در این رقابت‌ها باید مدال می‌گرفت اما نتوانست و دلیلش هم این بود که هر طور خودش دوست داشت تمرین می‌کرد. ما برای او کم نگذاشتیم، اردوی در تهران برگزار کردیم اما نیامدن و می‌خواست در شهر خودش اردو داشته باشد. ملی‌پوش باید تابع فدراسیون باشد و در راستای برنامه‌های فدراسیون پیش برود نه اینکه حرف خودش را بزند که در نهایت نتیجه‌اش همین عدم موفقیت شد.»


کیهانی به کسب کرسی در آسیا برای دوومیدانی ایران اشاره کرد و گفت:«‌در این مدت با بیشتر روسای فدراسیون‌ها مذاکره داشتم و به شدت به دنبال این هستم که دوومیدانی ایران به حقش یعنی کسب کرسی در آسیا برسد چرا که بیشتر کشورهای سطح پایین در آسیا کرسی دارند و ایران جایگاهی بین آنها ندارد برای این کار روز و شب در تلاش هستم و حتی به روسای فدراسیون مختلف مانند امارات، هند، سریلانکا، عمان، چین تایپه، عراق، اردن که مذاکره داشتم به صراحت خواستار کسب کرسی بودم و به آنها گفتم ایران تسلیم لابی گری‌های آنها نمی‌شود.»


رئیس فدراسیون ادامه داد: «‌خوشبختانه کسب 10 مدال در دو مسابقه آسیایی هم نوجوانان و هم بزرگسالان اعتبار دوومیدانی را در مجامع بین المللی بالا برد. ما در رقابت های نوجوانان 5 مدال کسب کردیم و در مسابقات قهرمانی آسیا هم 5 مدال که همه این‌ها دوومیدانی ایران را برجسته کرد و امیدوارم با همه این موفقیت ها و تلاش ها به کسب کرسی برسیم.»


وی همچنین به کمک 15 هزار دلاری فدراسیون جهانی به ایران هم اشاره کرد و گفت:« پس از دیداری که با مدیر امور بین‌الملل اتحادیه جهانی دوومیدانی داشتم مقرر شد مبلغ 15 هزار دلار به ایران پرداخت کنند. این مبلغ برای 200 کشور پرداخت می شود و به همین دلیل است که ناچیز است.»


کیهانی همچنین در پاسخ به عملکرد برخی بانوان دوومیدانی کار مبنی و اینکه دوران آنها تمام شده است، اظهار کرد:«من به هیچ عنوان اعتقاد ندارم که دوومیدانی کاری تمام شده و باید از تیم ملی برود. ورزشکار تا هر زمانی که می‌تواند نتیجه بگیرد باید روی کار باشد و هیچ وقت نمی‌توانیم بگویم چون سنش بالا رفته است دیگر دوران حضورش در تیم ملی تمام شده‌است. سپیده توکلی ، مریم طوسی و کمپانی تا هر زمانی که خوب نتیجه بگیرند و تلاش کنند در خدمت تیم ملی هستند. به هر حال هر ورزشکاری برای موفقیت باید تلاش کند و در چارچوب برنامه های فدراسیون رفتار کند تا موفق شود. ما در مسابقات نوجوانان آسیا از 5مدالی که به دست آوردیم سه تای آنها توسط بانوان به دست آمد که این نشان می دهد بانوان نوجوان در مدت زمان کوتاهی می‌توانند به تیم ملی راه پیدا کنند و عملکرد فدراسیون هم در بخش پایه خوب عمل کرده است.»


کیهانی در پاسخ به اینکه اضافه شدن نوجوانان به تیم ملی بانوان پروسه طولانی است و برای نگه داشتن ورزشکاران فعلی چه برنامه ای دارد، گفت:«فدراسیون برای ورزشکاران برنامه های خودش را دارد و آنها هم باید تابع برنامه های فدراسیون باشند تا بهترین عملکرد را کسب کنند. ممکن است ورزشکار شرایطی مدنظرش باشد که فدراسیون نمی‌تواند آن را فراهم کند ما که نباید تابع ورزشکار باشیم. آنها باید بر کار قهرمانی خودشان تمرکز کنند و ما هم شرایط را برای آنها فراهم می‌کنیم. به طور حتم فدراسیون نگاه ویژه ای به دوومیدانی بانوان دارد و شرایط را برای آنها مهیا می کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر