صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
ابوترابی به آنا خبر داد:

امضای 40 نماینده پای طرح استفساریه بررسی قانون تأیید رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حواشی به‌وجود آمده در حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وزارت علوم، طرح استفساریه با قید دوفوریت به‌منظور بررسی قانون تأیید رشته‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مصوب سال 1367 از سوی تعدادی از نمایندگان تهیه شده و به 40 امضا رسیده است.
کد خبر : 193985

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره ارائه طرح دوفوریتی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی اقدام اخیر وزارت علوم در حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نماد بخش خصوصی موفق در ایران و منطقه است و به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه جهان شناخته می‌شود. اگر این دانشگاه که هزینه‌های سنگینی برای ایجاد زیرساخت‌های آن انجام شده است با مشکلی مواجه شود ضرر متوجه نظام آموزشی کشور و جامعه خواهد شد.


نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس گفت: در تبصره 4 این قانون که به تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان رسیده است، آمده است که کمیته ارزیابی رشته‌های دانشگاه آزاد از یک نفر به نمایندگی از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی که ریاست کمیته را به عهده خواهد داشت، یک نفر به نمایندگی از طرف وزارت علوم و آموزش عالی یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حسب مورد و یک نفر به نمایندگی از طرف دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌شود و ‌نتایج این ارزیابی برای همه دستگاه‌های مسئول لازم‌الاتباع است.


وی افزود: آنچه در این قانون تصریح شده است اینکه هیات سه نفره در حکم شورای گسترش آموزش عالی است و رشته‌هایی که در این کمیته تائید می‌شوند قانونی است. حال سوال این است که آیا با توجه به صراحت این قانون باز هم وزارت علوم می‌تواند رشته‌های قانونی و دارای مجوز دانشگاه آزاد اسلامی را حذف کند که این موضوع در قالب طرح دوفرویتی استفساریه مطرح شده و برای بررسی تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواهد شد.


ابوترابی اظهار کرد: در توافقی که هفته گذشته مسئولان وزارت علوم با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای کمیسیون آموزش مجلس داشتند، معاون آموزشی وزارت علوم پذیرفت که 2300 رشته دانشگاه آزاد اسلامی قانونی هستند اما چه شد که بعد از جلسه کمیسیون تنها 1541 رشته این دانشگاه را قانونی اعلام کردند. این موضوع نشان می‌دهد که فضایی بیرون از مجموعه وزارت علوم به دنبال مدیریت نابودی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید است.


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چگونه است که وزارت علوم تا پیش از این با دانشگاه آزاد خوب بود و رشته‌های این دانشگاه برای سال‌ها دانشجو پذیرش می‌کرد، اما با روی کار آمدن دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس و هیات امنای این دانشگاه رشته‌های دانشگاه آزاد مساله‌دار شدند؟


انتهای پیام/

ارسال نظر