صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جباری‌، جبارف را ماندگار کرد؟

سرور جبارف هافبک ازبک و مرد سال سابق آسیا که در نیم‌فصل با قراردادی به ارزش‌500 هزار دلار به استقلال پیوسته بود، بعد از نیم‌فصل دوری از جمع بازیکنان استقلال روز شنبه بعد از جلسه با رضا افتخاری برای اجرای ادامه قرارداد خود به توافق رسید.
کد خبر : 193658
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از خراسان، ‌جبارف در‌حالی با مدیرعامل باشگاه استقلال به توافق رسید که منصوریان جایی برای او ندارد اما با توجه به برخی اتفاقات، ناچار شده فعلا سرور جبارف را حفظ کند. با توافق جبارف و استقلال که در روزهای قبل تا مرز شکایت پیش رفته بودند و گفته می‌شد جبارف حاضر نیست برای آبی‌ها بازی کند و تاکید کرده بود اگر نتواند در ایران برای تیم دیگری بازی کند از فوتبال خداحافظی می‌کند، حرف‌و حدیث و شایعات زیادی ایجاد شد. ‌برخی این تصمیم طرفین را صلح و برخی هم آن را نوعی معامله خواندند. با این‌حال جای سوال بود که با وجود ترافیک شدیدی که در خط میانی استقلال وجود دارد، بازگرداندن جبارف که با‌ بی‌میلی این بازیکن همراه بوده، چه سودی دارد و نقشه آبی‌ها دقیقا چیست؟ با حضور جبارف در استقلال لیست بازیکنان بالای 23 سال این تیم به عدد‌20‌رسیده ‌و قطعا استقلالی‌ها باید حداقل 2 بازیکن را برای شروع لیگ از جمع بازیکنان خود خارج کنند. ‌زمانی‌که مجتبی جباری به استقلال برگشت، هرایر مگویان و محسن کریمی 2 بازیکن فصل گذشته آبی‌ها گزینه خروج از لیست بودند که منصوریان ظاهرا به خاطر نگرانی از جناح چپ و راست دفاع و مصدومیت و محرومیت احتمالی مدافعان کناری، از کنار گذاشتن مگویان منصرف شده است.‌ حالا او 2 بازیکن اضافه دارد و ظاهرا تنها گزینه خروج هم محسن کریمی بدشانس و مصدوم است!


گذشته از مشکلی که در لیست استقلال به‌وجود آمده، سوال دوم این‌جاست که منصوریان با وجود هافبک‌های متعددش از جمله فرشید اسماعیلی، مجتبی جباری و داریوش شجاعیان که هم پست جبارف هستند، کدام‌یک را به عنوان پلی‌میکر تیمش در ترکیب خواهد گذاشت؟ آیا جبارف که در موفقیت نسبی سپاهان در نیم‌فصل دوم نقش پررنگی داشته، حاضر است نیمکت‌نشین این بازیکنان شود یا این‌که منصوریان، اسماعیلی جوان و شجاعیان گران‌قیمت را قربانی او و نیمکت‌نشین خواهد کرد؟ در این زمینه هم البته شایعه زیاد است و گفته می‌شود در اردوی ارمنستان ظاهرا منصوریان از عملکرد جباری و شجاعیان رضایت نداشته و با توجه به این موضوع و نگرانی از شرایط جسمی جباری و عدم هماهنگی مطلوب شجاعیان با دیگر بازیکنان، از مسئولان باشگاه خواسته بر‌خلاف تصمیم قبلی جبارف‌ را برگردانند!
موضوع سوم درباره جبارف و استقلال، توافق و تعامل طرفین برای حل مسالمت‌آمیز اختلاف پیش آمده بوده تا نه سیخ بسوزد و نه کباب. ‌جبارف پس از مشورت با کارشناسان حقوقی و مسئولان فدراسیون گویا به این نتیجه رسیده که حق با استقلال است و در صورتی که رضایت آبی‌ها نباشد، او با هیچ تیمی نمی‌تواند قرارداد ببندد و شاید کار به شکایت به فیفا هم بکشد. ‌از این‌رو تصمیم گرفته با استقلال صلح کند تا هم او به پیشنهادهای خوبش برسد و هم این‌که آبی‌ها با گرفتن درصدی از مبلغ انتقال او بابت صدور رضایت‌نامه دست از شکایت بردارند و از لحاظ مالی هم منتفع شوند. ‌بازگشت جبارف به اصفهان بلافاصله پس از توافق با استقلال هم این احتمال را تقویت می‌کند که توافق بازیکن ازبک و آبی‌ها صرفا جهت رفع کدورت و مهیا شدن مسیر قرارداد او با سپاهان بوده، به خصوص این‌که زلاتکو کرانچار سرمربی سپاهان پس از جدایی احسان حاج‌صفی اصرار عجیبی به حفظ سرور جبارف داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر