صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
در همایش مدیران و کارشناسان روابط عمومی استان یزد

افخمی: حرفه گرایی در روابط عمومی یک ضرورت جدی است

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: امروزه حرفه گرایی در روابط عمومی ها یک ضرورت است که امنیت شغلی ایجاد می کند و باید آموزش مستمر و ترویج داشته باشد.
کد خبر : 19357

به گزارش خبرنگار آنا ، دکتر حسین افخمی در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان یزد ضمن بیان این مطلب و ارائه تعریف «ارتباط» ، آن را یک عمل هدفمند و مبتنی بر روابط دانست و همدلی و هم زبانی را از جمله ویژگی های روابط معرفی کرد و اظهار داشت: هر سازمانی برای خودش تعدادی از عامه ها یا ذینفعان سازمانی دارد که روابط عمومی ها باید با شناخت کافی این عامه ها را برای خود تعریف و تعیین کرده و با آنان ارتباط برقرار کند.


وی که در تالار همایش های سنگ آهن مرکزی ایران در بافق سخن می گفت، در ادامه به معرفی نقش ها و وظایف مهم روابط عمومی پرداخت و آموزش عمومی، ترویج، مشاوره، گزارش دهی، پاسخگویی و تصحیح افکار عمومی را از جمله وظایف روابط عمومی دانست.


این استاد دانشگاه همچنین به ویژگی های لازم برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: فردی که می خواهد در روابط عمومی فعالیت کند باید بتواند برنامه ریزی کند، چرا که هر کاری نیاز به برنامه و هدف و ارزیابی دارد. او باید بتواند نقش مدیریت و اداره کردن ، تعیین بودجه، تصمیم گیری و حل مشکل، سازمان دهی را به خوبی اجرا کند.








افخمی: با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی کارآمد اذعان داشت که مدیر روابط عمومی باید بتواند مهارت های خود را به زیردستانش منتقل کند و فنون روابط عمومی را به همکاران روابط عمومی یاد دهد

افخمی افزود: از جمله ویژگی های ضروری برای فردی که می خواهد در روابط عمومی فعالیت کند، داشتن روحیه جمعی، ابتکار، خلاقیت ، توانایی نگارش و ویرایش متون و تولید متن به زبان ساده و قابل فهم و امروزی، توانایی تولید پیام، مدیریت فعالیت های اینترنتی، توان پژوهش، توانایی نگارش متن سخنرانی و بیان شفاهی را داشته باشد.


وی با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی کارآمد اذعان داشت که مدیر روابط عمومی باید بتواند مهارت های خود را به زیردستانش منتقل کند و فنون روابط عمومی را به همکاران روابط عمومی یاد دهد.


این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی سپس کارکردهای روابط عمومی را به سه دسته تقسیم کرد و انگاره سازی و ایجاد تصویر خوب سازمان، معرفی محصول، نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی را از کارکردهای روابط عمومی معرفی کرد. وی افزود: کسی که در روابط عمومی فعالیت می کند، باید مثبت اندیش باشد و فلسفه روابط عمومی که نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی است را فراموش نکند.


وی با اشاره به این که همدلی را تنها با نصیحت نمی شود ایجاد کرد تاکید کرد: روابط عمومی ها باید در عرصه آموزش و کاهش فقر و مشارکت در کارهای خیر پیشگام باشند.


افخمی با ابراز تاسف از اینکه روابط عمومی پس از عمری حدود ۵۰ سال در آموزش و حدود ۷۰ سال در اجرا هنوز وضعیتش تر از لحاظ حرفه ای مشخص نیست، بیان داشت: امروزه حرفه گرایی در روابط عمومی ها یک ضرورت است که امنیت شغلی ایجاد می کند و باید آموزش مستمر و ترویج داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: کسی که حرفه ای پرورش پیدا می کند، قضاوت حرفه ای دارد و اگر ما ویژگی های حرفه ای را در یک مجموعه جمع و سازمانی را برای آن ایجاد کنیم به تشکیلات حرفه ای روابط عمومی می رسیم. داشتن مدرک تحصیلی صرفا شروع کار است.


این عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: توجه به منافع عمومی، صداقت و دقت در حرفه، استقلال حرفه ای و رعایت انصاف را از جمله ارزش ها و وظایف حرفه ای در روابط عمومی است که باید به آن ببالد.


وی راهکار حرفه ای شدن را ایجاد تشکل های حرفه ای ، فعال بودن اعضای این تشکل ها، فعالیت در جهت پیشبرد اهداف معرفی کرد و تاکید کرد: تشکل صنفی روابط عمومی مجاز نیست موضعگیری سیاسی کند چرا که این موجب از هم پاشیدگی تشکل می شود. تشکل های صنفی نباید در جهت حمایت از این کاندیدا و آن کاندیدا اقدام کنند.


افخمی با یادآوری تاریخچه شکل گیری انجمن روابط عمومی از سال ۱۳۴۹ به معرفی برخی انجمن های علمی، حرفه ای در کشور نظیر انجمن روابط عمومی ایران، انجمن متخصصان روابط عمومی ایران، شورای هماهنگی روابط عمومی، انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد و .... پرداخت و گفت: توصیه من ایجاد تشکلی یکتا در کشور مانند ایپرا است و معتقدم انجمن علمی روابط عمومی به اندازه ای باید پیشرفت کند که مدرک معتبر اعطا کند. این کار در آینده می تواند با همکاری دانشگاه ها به پیش برود.


وی ابراز امیدواری کرد هفته روابط عمومی بتواند این فرصت را فراهم کرده باشد که تشکل های حرفه ای روابط عمومی را سازماندهی کرده باشیم تا استانداردهای آموزشی و حرفه ای را نظارت کند، به طوری که افراد بتوانند توانایی ها و اعتبارشان را از این تشکل ها دریافت کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: بافق
ارسال نظر