صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
معاون درمان تامین اجتماعی خبر داد:

تشکیل ٢٠٠ هزار پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، روند اجرای طرح نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی این سازمان را تشریح کرد.
کد خبر : 193542

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از تامین اجتماعی، مهدی درخشان، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: نظام ارجاع داخلی یکی از زیر ساخت‌های ارائه خدمات درمانی به شیوه صحیح است.


وی با بیان اینکه طرح اجرای نظام ارجاع داخلی از سوی سازمان تامین اجتماعی در مرداد ماه سال ٩٣ آغاز شد، گفت: ابتدا این طرح در پنج استان گیلان، قزوین، زنجان، کرمانشاه و خراسان رضوی به صورت پایلوت اجرایی شد.


درخشان افزود: بعد در پنج استان دیگر اصفهان، کرمان، همدان، سمنان و کهگیلویه و بویر احمد این طرح ادامه یافت و در مرحله بعد در تمام مناطق استان خراسان رضوی عملیاتی شد.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: هم اکنون ٣٠ درصد بیماران کلینیک‌های تخصصی استان خراسان رضوی از طریق نظام ارجاع داخلی نوبت دهی می‌شوند و این طرح در این استان در حال پیشرفت است.


وی گفت: تا پایان شهریور امسال، طرح نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی تامین اجتماعی اجرایی می‌شود.


درخشان تصریح کرد: البته این طرح فعلا برای بیماری‌های مزمن (فشار خون، دیابت، قلبی، تنفسی) انجام می‌شود و تاکنون ٢٠٠ هزار پرونده الکترونیک برای بیماران مزمن در کشور تشکیل شده است و در مراحل بعدی نیز برای سایر بیماران اجرا خواهد شد.


معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مزایای اجرای نظام ارجاع داخلی گفت: شناسایی بیماران مزمن و تشکیل پرونده الکترونیکی، توزیع عادلانه خدمات و تجویز منطقی مصرف داروها از فواید اجرای این طرح است.


وی گفت: در نظام ارجاع داخلی، نوبت دهی و تشکیل پرونده برای بیماران و مراجعان در سطح یک به صورت الکترونیکی انجام و در این سطح تمامی خدمات درمانی ارائه می شود در صورت نیاز به ارائه خدمات در سطح دو و سه نوبت دهی و انتقال پرونده نیز به شکل الکترونیکی انجام خواهد شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر