صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۶

تعریف پست نایب رئیسی بانوان در فدراسیون کاملا مردانه؛ بازی با اسم بانوان برای رسیدن به کرسی جهانی

فعالیت بانوان در رشته وزنه برداری در ایران در حد آموزش است و فعالیت رسمی ندارند اما با این حال رئیس فدراسیون وزنه برداری ریحانه طریقت رابه عنوان نایب رئیس بانوان و عضو شورای فنی انتخاب کرده است.
کد خبر : 193252

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، همین چند روز پیش بود که خبر آغاز فعالیت بانوان وزنه برداری منتشر شد که البته خیلی زود اعلام شد مجوز فعالیت وزنه‌برداری بانوان تنها در حد آموزش است و بانوان ایرانی اجازه حضور در میادین رسمی وزنه‌برداری را ندارند.


در واقع وزنه برداری بانوان در پله اول قرار دارد و تنها در حد آموزش و یادگیری در ایران قرار است فعالیت کند و اگر قرار باشد در مراحل بالاتر از این موضوع دنبال شود باید اجازه آن از طرف وزارت ورزش و جوانان صادر شود، در غیر این صورت فعالیت در همان آموزش بانوان باقی خواهد ماند. با این حال پست نایب رئیس امور بانوان در فدراسیون وزنه ایجاد شده است که این موضوع باعث اعتراض اهالی این رشته ورزشی شده است.


مهدی عطار اشرفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا در واکنش به این موضوع به شدت از فدراسیون وزنه‌برداری انتقاد کرد و گفت: «‌این خانمی که امروز تحت عنوان نایب رئیس فدراسیون بانوان در وزنه برداری فعالیت می کند فیزیوتراپ است و از طرف نایب رئیس فدراسیون(دکتر باقری) به این سمت برگزیده شده است. حالا سوال من این است مگر وزنه برداری بانوان در فدراسیون فعالیت رسمی دارد که شخصی به نام نایب رئیس بانوان باید امور را در دست بگیرد؟‍ این خانم چقدر از وزنه برداری اطلاعات دارد که باید در جلسات شورای فنی وزنه برداری حضور پیدا کند و در مورد وزنه برداری آقایان اظهار نظر کند. این شورا شورای فنی نیست بلکه باید اسمش را بگذاریم شورای خنده!»



وی ادامه داد: «در کشور ما به دلیل برخی موازین شرعی و استدلال‌هایی همچون مسائل ژنتیک وزنه‌برداری بانوان به هیچ عنوان فعال نیست و در حد آموزش افرادی به آن روی می آوردند . در این میان چطور ممکن است که طریقت نایب رئیس بانوان از طرف کمیته داوران(رضا خانی) کارت داوری می گیرد و جالب تر اینکه بعد از اعطای کارت داوری به او عده ای دیگری از بانوان به فدراسیون مراجعه کردند تا این کارت را بگیرند اما پاسخ فدراسیون به آنها این بوده که طریقت مستثنی بوده و کارتی برای هیچ بانوی دیگر صادر نخواهد شد.»


این پیشکسوت وزنه برداری اعلام کرد: «‌چرا باید در فدراسیون استثنا وجود داشته باشد؟! مگر این خانم که حالا نایب رئیس بانوان را برعهده دارد چقدر رزومه کاری در وزنه برداری دارد؟! دادن صدور مجوز داوری به این خانم در فدراسیون وزنه برداری خلاف محرز است. ما مجوزی به اسم فعالیت بانوان در فدراسیون نداریم چرا باید کارت داوری برای او صادر کنیم. بانوان در وزنه برداری محلی از اعراب ندارند و هنوز نمی‌دانم چرا باید پستی به نام نایب رئیسی برای بانوان در فدراسیون وجود داشته باشد. مگر رشته ای مانند بوکس یا بدنسازی که بانوان اجازه فعالیت در آن ندارند پستی آن هم در حد نایب رئیسی در این فدراسیون‌ها داریم.»


وی ادامه داد: «‌متاسفانه وزنه برداری ما این روزها با تصمیمات عجیب فدراسیون به قهقهرا می رود و اگر مقابل آن نایستیم بدتر از این هم خواهد شد. در زمان انتخابات فدراسیون جهانی بر روی فدراسیون وزنه برداری ایران معامله شد و مرادی با یک سری مشاور نادرست در جبهه مخالف تاماش آیان قرار گرفت. مرادی هم در جوامع بین المللی برای اینکه رای بیاورد پستی نایب رئیسی بانوان را ایجاد کرد تا از این طریق کارهایش را پیش ببرد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: وزنه برداری
ارسال نظر