صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
رویدادهای دانشگاهی؛

اخبار کوتاه از واحدهای گیلان غرب، فسا، پارس‌آباد مغان، شهرکرد، اندیمشک، ارومیه، بافق، تاکستان، شهر بابک و شهر مجلسی

به همت دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب، کارگاه‌های آموزشی «آشنایی با آئین نامه‌های آموزشی و طبقه بندی هدفهای آموزشی» ویژه کارکنان برگزارشد.
کد خبر : 19312

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، جلیل الفتی مسئول دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی مرکز گیلان غرب گفت: این کارگاه‌ها پیرو بخشنامه ارسالی از سوی سازمان مرکزی درباره برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان در راستای فراگیری مهارت‌های مورد نیاز سازمان، ایجاد روح همکاری گروهی در کارکنان و افزایش انعطاف کارمند نسبت به اعمال روشهای جدید در این مرکز دانشگاهی برگزار شد.


اردوی سیاحتی زیارتی شیراز ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا برگزار شد


به همت دفتر فرهنگ اسلامی و همکاری تشکل دانشجویی وصال ۸ اردوی سیاحتی، زیارتی ۴۰ نفر از دانشجویان خواهر این دانشگاه به تخت جمشید، ارگ کریمخان و حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) با هدف ایجاد روحیه همدلی و تعاون بین دانشجویان برگزار شد.


این اردوی یک روزه در مورخ ۲/۳/۹۴ روز شنبه با معیت دبیر تشکل و نماینده دانشگاه برگزار شد.


کرسی آزاد اندیشی در واحد پارس آباد مغان برگزار شد


با حضور دکتر محمد روحی عیسی لو معاون هماهنگی دانشگاههای آزاد اسلامی استان اردبیل، کرسی آزاد اندیشی با موضوع چرا استکبار ستیزی؟ برگزار شد.
در این نشست که جمعی از اساتید و دانشجویان حضور داشتند، موضوع استکبار، جنگ نرم، اسلام هراسی، ایران هراسی، خاورمیانه و مسائل روز بین المللی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و دانشجویان به بیان دیدگاه های خود در رابطه با استکبار و موضوعات مطرح شده پرداختند.


کرسی آزاد اندیشی با موضوع استکبار ستیزی با مجوز شورای فرهنگی واحد با همکاری بسیج دانشجویی، دفتر فرهنگ اسلامی، روابط عمومی و دفتر مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان، واقع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان برگزار شد.


برگزاری کارگاه آموزشی فرایند نگارش مقاله‌های علمی در واحد شهرکرد
معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد شهرکرد گفت: بمنظور آشناسازی محققان و استادان با محصولات، نوآوری‌ها، پایگاه‌های اطلاعاتی و خدمات علمی ناشران بین المللی، کارگاه آموزشی دو روزه فرایند نگارش مقاله‌های علمی و چگونگی استفاده از منابع ناشران بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار شد.


دکتر شهرام مشهدی‌زاده افزود: در این کارگاه که معاونان پژوهشی واحدهای جامع و بسیار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان، اعضاء هیئت علمی و بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی حضور داشتند، نمایندگان رسمی ناشران Elsevier، Ebsco، Springer در ایران و رئیس اداره منابع الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، چگونگی استفاده از منابع علمی یاد شده و باید‌ها و نباید‌ها در چاپ مقالات علمی را برای شرکت کنندگان تشریح کرده و به پرسش‌های آنان پاسخ دادند.


این کارگاه آموزشی به همت دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه برگزار شد.


برگزاری مسابقه آشپزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک


به همت معاونت آموزشی- دانشجویی و دفتر فرهنگ اسلامی یک دوره مسابقه آشپزی در بین دانشجویان خوابگاه خواهران‌ام البنین (س) واحد اندیمشک برگزار شد.


رئیس واحد اندیمشک گفت: حضور دانشجویان در خوابگاه فرصتی مناسب برای یادگیری مهارت‌های زندگی است از همین رو مسئولان واحد تلاش کرده‌اند تا با برگزاری کارگاه آموزشی متعدد در خوابگاه خواهران این امر مهم را محقق سازند و عزیزان دانشجو باید از این فرصت پیش آمده ‌‌نهایت استفاده را ببرند.


دکتر جمشیدی افزود: برگزاری مسابقه آشپزی هم می‌تواند یک کارگاه خوب برای افزایش نشاط، ایجاد رقابت سالم و همدلی بیشتر دانشجویان در کارهای جمعی و همچنین تشویق و توجه بیشتر آنان به هنر آشپزی به ویژه غذاهای سنتی و تغذیه سالم با ارزش غذایی بالا باشد.
در این دوره از مسابقات ۴۵ دانشجو در ۱۵ گروه سه نفره به رقابت پرداختند و در مجموع با قضاوت هیئت داوران و با حضور هیئت رئیسه واحد، ۶ گروه، موفق به کسب رتبه شدند و جوایز نقدی خود را دریافت کردند.



مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام واحد ارومیه برگزار می‌شود


مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام واحد ارومیه همزمان با روز مقاومت و پیروزی در واحد ارومیه برگزار می‌شود.


به مناسبت فرا رسیدن سوم خردادماه سالروز آزاد سازی خرمشهر عزیز و روز مقاومت و پیروزی، ویژه برنامه‌ای همراه با مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی در کنار مزار این عزیزان برگزار خواهد شد، این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام آل هاشم مسئول عقیدتی سیاسی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و سردار پورجمشیدیان معاون آموزشی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با حضور مردم غیور شهرستان ارومیه، مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز و سایر اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه شهرستان ارومیه و استان آذربایجان غربی همراه خواهد بود.
تجلیل از تعدادی از خانواده‌های شهدای دانشگاه، رونمایی از تمبر یادبود یادمان، رونمایی از لوح و کتیبه سنگی یادمان، مداحی و... از برنامه‌های پیش بینی شده برای این مراسم است.


بازدید ریاست دانشگاه آزاد بافق از موسسه خیریه فرهنگی مذهبی بیت الرضا (ع)


به منظور برقراری ارتباط و ایجاد تعامل فرهنگی، رئیس و جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی بافق، از موسسه خیریه فرهنگی مذهبی بیت الرضا علیه السلام بازدید کردند.


در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید حجت الاسلام طباطبایی مدیریت بیت الرضا (ع)، به معرفی موسسه و فعالیتهای آن پرداخت. بازدید از دارالولایه، دفتر مشاوره، مجمع علویون، سمعی بصری، کتابخانه، فروشگاه ثامن و بیت النور (میهمان سرای بیت الرضا) از برنامه‌های این دیدار بود.


در بخشی از این برنامه، میهمانان با مسیر سفر پیاده و فعالیت‌های ویژه این سفر آشنا شدند. مهم‌ترین بخش این برنامه، آشنایی با پروژه جاده ولایت و اثبات ورود امام هشتم علیه السلام به بافق و فعالیتهای انجام شده در این زمینه بود که سید علی طباطبایی از روی نقشه‌ها و اسناد و تصاویر و فیلم‌هایی که تهیه شده بود، به بیان توضیحات پرداخت.


کسب ۲ مدال برنز مسابقات جهانی از سوی دانشجوی واحد تاکستان


رامین درزی رامندی، دانشجوی رشته تربیت بدنی این واحد دانشگاهی عضو تیم ملی سپک تاکرا جمهوری اسلامی ایران است.


این دانشجوی واحد تاکستان که مدت ۴ سال است عضو تیم ملی سپک تاکرا در مسابقات جهانی این رشته که در کشور تایلند برگزار شد توانستند ۲ مدال برنز را از آن خود کنند.


از همکاران جانباز واحد پارس آباد مغان تجلیل شد


در چهارمین روز ماه پربرکت شعبان همزمان با میلاد باسعادت قمر منیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) از همکاران جانباز و ایثارگر واحد تجلیل شد.
رئیس واحد پارس آباد مغان، با تبریک این روز به تمامی ایثارگران و جانبازان ایران اسلامی گفت: رمز عزت، افتخار و بالندگی را می‌توان در رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاریهای رزمندگان و جانبازان جستجو کرد.


دکتر جعفری افزود: تجلیل و ارج نهادن به مقام شامخ جانباز و ایثارگر کمترین کاری است که مسئولان می‌توانند از این یادگاران هشت سال دفاع مقدس بعمل آورند. از اساتید و همکاران دانشگاهی نیز می‌خواهم با بسط و اشاعه فرهنگ ایثار و فداکاری و شهادت و انتقال آن به قشر جوان و دانشجو، در امر فرهنگ سازی اسلامی سهیم باشند.


در ادامه از همکاران و اساتید جانباز و ایثارگر واحد تجلیل شد.


دانشگاه آزاد اسلامی بافق از معلمان تقدیر کرد


دانشگاه آزاد اسلامی بافق از معلمانی که از بدو تاسیس واحد بافق، با این دانشگاه همکاری داشته‌اند، تقدیر و تشکر کرد.


در این مراسم که در سالن کنفرانس استادسرای واحد برگزار شد، بیش از ۲۰ تن از دبیران و معلمانی که از ابتدای تاسیس واحد بافق در سال ۱۳۷۱ با این دانشگاه همکاری داشته‌اند و جمعی از معلمین مشغول به تحصیل در دانشگاه، به همراه رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان حضور داشتند.


رئیس واحد بافق از فارغ التحصیلی قریب به هشتصد نفر از معلمان بافقی در بیست ساله گذشته از این واحد دانشگاهی آمار داد و افزود: حضور این قشر فرهنگی و تاثیرگذار در روزهای آغازین تشکیل واحد بافق، باعث رونق و اعتبار دانشگاه شده و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با ایجاد رشته‌های مرتبط در سطح کار‌شناسی ارشد، بتوانیم خدمتی درخور به جامعه معلمان و دبیران شهرستان کنیم.


حسینعلی لازمی گفت: این دانشگاه آمادگی دارد در قالب شرکت‌های دانش بنیان از پروژه‌های تحقیقی و علمی معلمان حمایت کند.


اصغر رنجبر، رئیس آموزش و پرورش بافق نیز با تشکر از مسئولان دانشگاه، ابراز امیدواری کرد: از پس نیز شرایطی فراهم شود تا ارتباط و تعامل بیشتری بین دو مرکز مهم علمی شهرستان یعنی مدارس و دانشگاه‌ها، برقرار شود.


در این مراسم با اهداء لوح و تابلو از معلمان و دبیران تقدیر و تشکر شد.


بازدید تیم ارزیابی حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت از گروه مامایی واحد شهربابک


هیئت بازرسی متشکل از دکتر نسرین مساح، دکترمحبوبه والیانی، دکترشهناز کهن و دکتر زینب خالدیان از گروه مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک بازدید به عمل آوردند ووضعیت رشته مامایی این این واحد را مورد ارزیابی قرار دادند.


این هیئت از آزمایشگاه‌ها، فضای آموزشی، کتابخانه و بیمارستان شهرستان بازدید کردند.


هفته گرامیداشت خوابگاه‌ها در واحد شهر مجلسی برگزار شد


معاون آموزشی و دانشجویی واحد شهر مجلسی ازبرگزاری ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت خوابگاه‌ها در واحد شهر مجلسی خبر داد.


دکتر محسن کیوانفرد گفت: همه ساله همزمان با هفته آخر اردیبهشت ماه و بر اساس نامگذاری صورت پذیرفته از سوی وزارت علوم برنامه‌های متعددی ویژه خوابگاهیان و با هدف ارتقای کیفیت خوابگاه‌ها، ترویج فرهنگ خوابگاهی و بهبود سطح زندگی دانشجویان برگزارمی شود و در این راستا، حوزه معاونت دانشجویی واحد شهر مجلسی در سال جاری، ویژه برنامه‌هایی با هدف تکریم ارباب رجوع و اهمیت دادن به نظرات دانشجویان خوابگاهی ومشارکت ایشان در مدیریت اجرایی برگزار کرد.


وی افزود: اجرای مسابقات ورزشی، مسابقه کتاب خوانی، ویژه برنامه جشن عید مبعث، جلسه پرسش و پاسخ و تبادل نظر درباره مسائل فرهنگی با حضور اعضای هیئت رئیسه و امام جمعه شهر مجلسی از رئوس برنامه‌های اجرایی حوزه معاونت دانشجویی واحد شهر مجلسی به مناسبت هفته گرامیداشت خوابگاه‌ها بوده است.


تخصص و تعهد مکمل همدیگر و از هم جدایی ناپذیرند


مراسم قرائت دعای روحبخش ماه رجب به همت دفتر فرهنگ اسلامی در مسجد فاطمیه واحد برگزار شد.


حجت الاسلام جابری در جمع کارکنان واحد بناب اظهار کرد: دین و دانش و به عبارتی تخصص و تعهد دو بال موثر در پیشرفت و همواره مکمل یکدیگر بوده و نبود هر یک از آن‌ها برای جامعه زیانبار خواهد بود.


استاد حوزه علمیه بناب با توجه به نقش موثر و ارزنده کارکنان و اساتید دانشگاه در تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص جامعه، گفت: امروز کشور ما به امثال شهید چمران نیاز دارد و در برابر این همه شبیخون فرهنگی دشمن باید جوانان را در قالب شخصیت کم نظیر علمی و معنوی شهید چمران تربیت کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر