صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۵ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
رئیس دانشگاه آزاد واحد ملایر:

باید از طریق فرهنگ سازی با اهداف شوم دشمن مقابله کرد

همایش کانون‌های هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در سالن استاد شهریار این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 19309

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این همایش که با حضور دکتر جاوید ریاست دانشگاه، عبدلی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان ملایر، حجت الاسلام نجفی مدیر حوزه علمیه، حجت الاسلام بیات رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام مرعشی مشاور فرهنگی دانشگاه، نوروزی و دکتر مهدیون معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برگزار شد، رئیس هلال احمر اصل بی‌طرفی، بی‌غرضی، استقلال، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی از اصول هفت گانه هلال احمر را تشریح کرد.


میرزائی با استفاده از آیات قرآن کریم نجات یک انسان را نجات همه انسان‌ها دانست و گفت: اگر جوانان هلال احمر همین اهداف و اصول هفت گانه را بتوانند به دانشجویان تفهیم کنند بزرگ‌ترین خدمت را انجام داده‌اند و باید با مشارکت دادن دانشجویان در تصمیم گیری و تصمیم سازی با خلاقیت خاصی آنان را جذب کنیم.


سپس معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان ملایر با توجه به ظرفیت‌ها در توانمند سازی علمی، جسمی و سیاسی دانشجویان بر برجسته سازی آموزه‌های دین بر روی اخلاق و تربیت تاکید کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم بر اساس حکمت خداوند در زندگیمان صادق باشیم چون مبنای خلقت صداقت است و به هر میزان صادق نباشیم از مواهب الهی دور‌تر خواهیم شد.


عبدلی گفت: در حوزه توانمند سازی جوانان آسیب‌ها را به جوانان گوشزد کنیم و از بیان مشکلات و آسیب امتناع نکنیم و باید تجربیاتمان را به آنان منتقل کنیم و با فراهم کردن شرایط برای نزدیک شدن جوانان به مسئولان، نباید آنان را آزاد بگذاریم و اگر آزاد بگذاریم خودمان آنان را گمراه کرده‌ایم البته باید با نظارت، حمایت و هدایت به آنان در همه زمینه‌ها به ویژه فرهنگی میدان داد و احترام گذاشت و مطالبات این عزیزان از ما این است که ما (بزرگتر‌ها) بالاخره راهی را طی کرده‌ایم، تجربه داریم و الگو و راهنما هستیم و اگر اشتباه کنیم خطای آنان نیز بیشتر شده و دچار آسیب می‌شوند.


در ادامه رئیس دانشگاه آزاد واحد ملایر با توجه به شعار سال ۹۴ افزود: تمام شعار‌های مطرح شده در این چند سال در قرآن کریم وجود دارد و رسیدگی به افرادی که دچار سانحه و یا حادثه خاصی شده‌اند و یا نیاز به کمک دارند بدون در نظر گرفتن رنگ پوست و سیاست یکی از اصول فرهنگ است.


دکتر جاوید اظهار کرد: کمک رسانی همیشه در سرلوحه کار هلال احمر بوده و داوطلبان این جمعیت با گذشتن از جان خود همیشه و همه حال به فکر کمک رسانی هستند و هلال احمر توانایی دارد در امور فرهنگی وارد شود چون به هیچ حزب و جناحی وابسته نیست.


وی همچنین با توجه به برنامه ریزی کینه توزانه دشمن در همه کشور‌ها، گفت: باید از طریق فرهنگ سازی با اهداف شوم دشمن مقابله کرد.


در جریان برگزاری این همایش کلیپ‌های زیبایی با عنوان انسان مهربان، دنیای آرام و سرود از سوی نوگلان و غنچه‌های پیش دبستانی عضو داوطلب هلال احمر از مهد کودک ارمغان تربیت اجرا شد.


کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی پیش از این در حوزه معاونت دانشجویی فعالیت می‌کرد که با پیشنهاد دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سید طه هاشمی معاون فرهنگی اجتمایی دانشگاه آزاد اسلامی از این پس در حوزه معاونت فرهنگی فعالیت خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر