صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

همکاری علمی فناوری و خدماتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با شرکت برق منطقه‌ای تهران

تفاهم‌نامه‌‌ همکاری علمی فناوری و خدماتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با شرکت برق منطقه‌ای تهران امضا شد.
کد خبر : 1930

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در جلسه ای به میزبانی سید زمان حسینی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران و با حضور دکتر پروین داداندیش رئیس واحد تهران غرب، تفاهم‌نامه همکاری های مشترک بین دو سازمان به امضا رسید و به تبیین همکاری های دو نهاد در حوزه های علمی، پژوهشی و خدماتی پرداخته شد.


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای تهران در این جلسه، صنعت برق ایران را دارای جایگاه رفیعی دانست و گفت: خوشبختانه اکنون صنعت برق ایران از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی 93 درصد از صنعت برق وابسته بود، اما خوشبختانه اکنون روند صنعت برق تا جایی پیشرفت کرده است که نه تنها خودکفا شده ایم بلکه در رتبه چهاردهم جهان قرار داریم که اینها دستارودهای انقلاب شکوهمند اسلامی است.


حسینی با تاکید بر مقوله پژوهش محور بودن صنعت برق از همکاری شرکت صنعت برق تهران با دانشگاه ها در زمینه پروژه ها و پایان نامه های پژوهشی خبر داد و گفت: صنعت برق منطقه ای در راستای همگام بودن با دستاوردهای روز دنیا در نظر دارد همانطور که در گذشته هم همکاری با واحدهای علمی را در برنامه خود داشته است از پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه ها حمایت و پشتیبانی کند.


داداندیش نبز با تشکر از شرکت برق منطقه ای به خاطر اعلام همکاری و امضای تفاهم‌نامه همکاری با سیاست های جدید دانشگاه آزاد اسلامی بخصوص واحد تهران غرب گفت: پیشرفت دانشگاه باید با تکیه بر دانش و علم و تکنولوژی شکل بگیرد. امروزه فعالیت دانشگاه به سمت مشارکت و همگام با صنعت پیش می رود.


رئیس واحد تهران غرب ابراز امیدواری کرد که با توجه به پتانسیل بالای دانشگاه آزاد و واحد تهران غرب تا 4سال آینده وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه دانشجویان بصورت قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و دانشگاه به سمت تولید ثروت از طریق دانش پیش خواهد رفت.


وی یادآور شد: به خاطر امضای تفاهم‌نامه همکاری بین واحد تهران غرب و شرکت برق منطقه ای انگیزه برای قشر دانشجویان و اساتید برای تحقیق و پژوهش در زمینه صنعت برق احیا می شود.


داداندیش با ابراز امیدواری از ارتباط روزافزون صنعت و دانشگاه گفت: ادامه این روند کشور را در راستای پیشرفت و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی با تکیه بر دانش و فعالیت های دانش‌بنیان قرار خواهد داد. سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی بخصوص واحد تهران غرب در راستای تعالی استعدادهای جوان و بومی برای محقق شدن این مهم است.


رئیس دانشگاه آزاد تهران غرب پتانسیل واحد تهران غرب را بالا ارزیابی کرد و گفت: امید است تا چهارسال آینده مطابق رسالت دانشگاه آزاد اسلامی وابستگی مالی دانشگاه تهران غرب به شهریه دانشجویی در سطح پائینی قرار گیرد و به تولید ثروت از دانش پرداخته شود.


وی خاطرنشان کرد: واحد تهران غرب از جمله واحدهای دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی است که در زمینه جذب استاد نخبه قدم برداشته است که می تواند نقطه قوتی برای افزایش سطح علمی و پژوهشی دانشگاه و به تبع آن مراکز صنعتی در راستای برنامه ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری باشد.


وی تاکید کرد: این تفاهم‌نامه می تواند نقطه آغازی برای راه پیش روی دانشجویان قلمداد شود و امید است که انگیزه کافی را برای ادامه راه تحقیقات دانشجویان و اساتید در آینده ای نزدیک فراهم آورد.


بازدید از مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه ای تهران و مانور واقعی بر روی شبکه برق تهران از دیگر برنامه های این جلسه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر