صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۰۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
در جلسه هیات مدیره به تصویب رسید

عضویت مستقل واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در انجمن آسایهل/ پذیرش سه عضو جدید از اندونزی و ویتنام

عضویت مستقل و انفرادی واحدهای جامع و بسیار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در انجمن آسایهل بنا به پیشنهاد دکتر میرزاده به تایید و تصویب اعضای انجمن رسید و با پیوستن سه عضو جدید از دو کشور ویتنام و اندونزی به این انجمن موافقت شد.
کد خبر : 19291

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و معاون واحد آکسفورد در تشریح جزئیات جلسه هیات مدیره انجمن آسایهل به خبرنگاران گفت: در این جلسه درخواست های مطرح شده در زمینه عضویت در آسایهل به ترتیب مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و در نهایت سه دانشگاه از کشورهای ویتنام و اندونزی به عضویت انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا درآمدند.


دکتر حسین حیرانی مقدم ادامه داد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه سه پیشنهاد به اعضای انجمن آسایهل ارائه کرد که مورد استقبال ریاست و اعضای انجمن قرار گرفت که عضویت واحدهای جامع و بسیار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در انجمن یکی از پیشنهادات بود.


حیرانی مقدم در توضیح این پیشنهادها گفت: دکتر میرزاده خواهان عضویت واحدهای جامع و بسیار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مستقل و انفرادی در انجمن آسایهل بود که مورد استقبال رئیس، دبیرکل و اعضای انجمن قرار گرفت.


وی افزود: واحدهای جامع و بسیار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی پس از مطرح کردن پیشنهاد عضویت در هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و با تایید هیات رئیسه، می توانند عضو مستقل انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا شوند.








واحدهای جامع و بسیار بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی پس از مطرح کردن پیشنهاد عضویت در هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و با تایید هیات رئیسه، می توانند عضو مستقل انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا شوند

مقدم گفت: تشکیل کمیته ای به منظور چاپ و انتشار یک مجله تخصصی و اختصاصی با نام آسایهل شامل مقالات و نتایج آخرین تحقیقات و دستاوردهای دانشگاه های عضو انجمن، پیشنهاد دیگر دکتر میرزاده بود.


معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد آکسفورد اظهار کرد: استفاده انجمن آسایهل از اختیارات خود برای به‌کارگیری سرمایه‌های موسسات بین المللی سراسر جهان در راستای اهداف، پیشنهاد سوم دکتر میرزاده بود که با استقبال و موافقت اعضا مواجه شد به این معنی که انجمن درخواست استفاده از این سرمایه ها را از طرف دانشگاه های عضو مطرح کند تا اعضا بتوانند از امکانات و سرمایه های این موسسات بهره ببرند.


حیرانی مقدم تاکید کرد: تمامی اعضا با هر سه پیشنهاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که برای پیشبرد اهداف انجمن و همینطور اهداف دانشگاه آزاد اسلامی بسیار موثر خواهد بود، موافقت کردند و این پیشنهادها به تصویب رسید.



وی خاطرنشان کرد: معاون بین‌الملل دانشگاه فرانسه هم که به عنوان یکی از اعضا در این جلسه حضور داشت، پیشنهاد داد از آنجا که فرانسه به عنوان یکی از دروازه های همکاری میان دانشگاه های غیراروپایی و اروپایی نقش ایفا می کند، از همین روی انجمن آسایهل می تواند از دفتر و امکانات این دانشگاه در کنار اتحادیه اروپا استفاده کند.


به گزارش آنا، جلسه هیات مدیره انجمن آسایهل عصر جمعه به ریاست پروفسور «مهد فازی رملان» رئیس و با حضور دکتر میرزاده برگزار شد. در آغاز جلسه دکتر میرزاده به عنوان نایب رئیس انجمن و نایب رئیس و مسئول کمیته مالی پنجاه و نهمین کنفرانس بین المللی آسایهل، به اعضا خوشامد گفت و مروری بر تصمیمات اتخاذ شده در جلسه قبلی که در سنگاپور برگزار شد، صورت گرفت و به تایید نهایی رسید.


اجلاس بین‌المللی آسایهل با موضوع همکاری‌های بین‌المللی در برنامه‌ریزی درسی‌، پژوهش و همچنین مهارت‌های دانشجویان و با حضور کشورهای جهان، روزهای دوم و سوم خرداد 94 به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار می‌شود.


۲ انجمن علمی بین‌المللی مهم در دنیا وجود دارد که یکی انجمن بین‌المللی دانشگاه‌های جهان است و دیگری انجمن بین‌المللی کشورهای جنوب شرقی آسیا که اجلاس آسایهل مربوط به انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا است.


حدود 50 سال است که این انجمن غیردولتی در حال فعالیت بوده و ابتدا فقط کشورهای جنوب شرق آسیا عضو بودند اما اکنون بیش از پنجاه کشور دنیا در آن حضور دارند. این اجلاس به منظور هماهنگ سازی دانشگاه‌ها و انتقال تجربیات و پیشرفت‌ها بین دانشگاه‌های عضو انجمن شکل گرفته است. موسسات در این انجمن می‌توانند با یکدیگر اطلاعتشان را به اشتراک بگذارند و حتی مبادله استاد و دانشجو هم داشته باشند.


این اجلاس هر ساله در یکی از کشورهای عضو انجمن بین‌المللی کشورهای جنوب شرق آسیا برگزار می‌شود. هرکدام از این اجلاس‌ها یک موضوع را محور خود قرار می‌دهد. برای مثال سال پیش در کشور سنگاپور موضوع شرکت‌های دانش بنیان مطرح بود و همه کشورهای درباره این موضوع اطلاعات و تجربیات خود را باهم به اشتراک گذاشتند. موضوع اجلاس اصفهان نیز همکاری‌های بین‌المللی در برنامه‌ریزی درسی‌، پژوهش و همچنین مهارت‌های دانشجویان است.


جمع شدن این دانشگاه‌ها دور هم این زمینه را فراهم می‌کند که تفاهم نامه‌هایی بین دانشگاه‌ها مبادله شود که این تفاهم نامه‌ها بستر ادامه فعالیت‌های چندجانبه بین دانشگاه‌ها را فراهم می‌آورند.


در اجلاس فردا حدود ۱۰۰ تن از رؤسای دانشگاه های آسیا، ۲۰ سفیر از کشورهای مختلف و نمایندگانی از دانشگاه آکسفورد انگلستان و سازمان بین المللی یونسکو حضور دارند. دبیر کل این انجمن نیز "نینات اولان وراوس" است.


انتهای پیام/

ارسال نظر