صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد

زمان و آمار داوطلبان مصاحبه دکتری استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی

مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های سراسر کشور در تاریخ‌های متفاوت از 18 تیر آغاز شده و 6 مرداد سال جا ری به پایان خواهد رسید.
کد خبر : 192607

احسان عربی مفرد، گروه واحدهای دانشگاه آزاد خبرگزاری آنا - مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اواخر خرداد سال جاری با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات انجام مصاحبه‌ دوره‌های با آزمون و بدون آزمون دکتری تخصصی سال 96 این دانشگاه را اعلام کرد.




مصاحبه دانشجویان مقطع دکتری تخصصی تاکنون در تهران انجام می‌شد. دانشگاه آزاد اسلامی با تدبیر و حسن اعتماد مجموعه مدیریتی جدید در دانشگاه، این اعتبار بزرگ را به استان‌ها داده است که باید این فرصت را مغتنم شمرده و بر اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی استان خود بیفزایند

ارزیابی اولیه داوطلبان برای بررسی احراز شرایط دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کتبی اکتسابی در آزمون دکتری تخصصی سال 96 در اولویت‎های چهل‌گانه انتخابی صورت گرفته است، در این حالت اگر هر داوطلب در هر یک از انتخاب‎های چهل گانه خود حد نصاب نمره کتبی را کسب کرده باشد، برای انجام مصاحبه معرفی شده است. ملاک معرفی داوطلبان دوره بدون آزمون کسب حد نصاب امتیاز حاصل از معدل برای دعوت به مصاحبه در رشته محل‎های انتخابی است.

شیوه نمره‌دهی آزمون دکتری؛ مصاحبه 50 درصد امتیاز کامل و آزمون کتبی نیز 50 درصد امتیاز را دارد. در مصاحبه از 50 درصد امتیاز، 20 امتیاز مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی از جمله مقالات، کتاب‌ها، تالیفات و مدارک زبان‌های خارجی و دیگر افتخارات ارائه شده توسط داوطلب و 30 امتیاز مربوط به فرآیند مصاحبه و ارزیابی استادان در جلسات مصاحبه است.


مصاحبه دانشجویان مقطع دکتری تخصصی تاکنون در تهران انجام می‌شد و از بین دانشجویان، افراد اصلح برای مقطع دکتری انتخاب می شدند. دانشگاه آزاد اسلامی با تدبیر و حسن اعتماد مجموعه مدیریتی جدید در دانشگاه، این اعتبار بزرگ را به استان‌ها داده است که باید این فرصت را مغتنم شمرده و بر اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی استان خود بیفزایند.



بر اساس اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ و زمان دقیق مراجعه هر یک از دعوت‌شدگان به مصاحبه از طریق وب‌سایت واحد دانشگاهی محل انجام فرآیند مصاحبه علمی اعلام می‌شود. انتخاب اعضای تیم مصاحبه کننده نیز از اعضای هیأت علمی با درجه علمی استاد، دانشیار و استادیار هستند.


از سوی دیگر روسای استانی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگوهای جداگانه با خبرگزاری آنا،‌ واحدهای مجری، زمان و تعداد داوطلبانی که در این مصاحبه به رقابت خواهند پرداخت را اعلام کردند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از برگزاری مصاحبه دعوت‌شدگان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه از اول تا چهارم مرداد خبر داده و در باره فرآیند این مصاحبه می‌گوید: «برنامه هماهنگی برگزاری مصاحبه دعوت شدگان مقطع دکتری استان کرمانشاه در سال 96 در چهارده رشته و به استعداد 1960 نفر در چهار دانشکده برگزار می شود.»



دکتر نوذر قنبری می‌افزاید: «محل مصاحبه دعوت شدگان در رشته های مدیریت ورزشی، فیزیولوژی ورزشی و مهندسی عمران سازه در دانشکده فنی و مهندسی و گرایش رشته های حقوق و علوم سیاسی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی و رشته های ژنتیک، مهندسی آب و فیزیک در دانشکده علوم پایه و رشته های مدیریت آموزشی، روانشناسی، حسابداری و زبان شناسی در دانشکده علوم انسانی واقع در مجتمع اصلی واحد کرمانشاه در میدان فردوسی انتهای بولوار فرهیختگان برگزار خواهد شد.»


دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم با توجه به آغاز مصاحبه دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید: «مصاحبه داوطلبان مجاز در این دانشگاه (مرکزی) از روز سه شنبه 27 تیر آغاز می‌شود و تا 31 تیر ادامه دارد.»


دکتر علیرضا نظام آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار آنــا اظهار می‌کند: «استان مرکزی به لحاظ جمعیت مصاحبه شوندگان پس از استان‌های تهران، اصفهان، مازندران و آذربایجان شرقی با بیش از 8 هزار داوطلب در جایگاه پنجم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور قرار دارد.»


رئیس واحد اراک با بیان اینکه در استان مرکزی 7 واحد مجری مقطع دکتری تخصصی است، می‌افزاید: «واحدهای اراک، ساوه، خمین، نراق، محلات، آشتیان و واحد تفرش، واحدهای مجری مقطع دکتری تخصصی در استان مرکزی هستند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز اظهار می‌کند: «استان اصفهان با دارا بودن 17078 نفر داوطلب در مصاحبه دکتری تخصصی سال 96، پس از استان تهران بیشترین متقاضی تحصیل در مقطع دکتری تخصصی را داراست.»


دکتر سیدمحمد امیری در گفت‌وگو با آنــا می‌افزاید: «مصاحبه داوطلبان دکتری تخصصی این دانشگاه از تاریخ 27 لغایت 31 تیر‌ در واحد اصفهان (خوراسگان) و با مشارکت دیگر واحد‌های دانشگاهی این استان برگزار خواهد شد.»



دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان هم اظهار می‌کند: «برای اولین بار مصاحبه داوطلبان دکتری تخصصی استان گیلان از 21 لغایت 24 تیر جاری پذیرای بیش از 6200 داوطلب این آزمون برای انجام مصاحبه خواهد بود.


دکتر علیرضا امیرتیموری می گوید: در جلسه ستاد اجرایی مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان مصوب شد که واحدهای دانشگاهی لاهیجان، بندرانزلی و آستارا با واحد رشت مشارکت داشته باشند.


رئیس ستاد اجرایی فرآیند مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان هم از برگزاری مصاحبه‌های دکتری تخصصی این استان از 21 لغایت 24 تیر جاری با شرکت 7395 نفر در 58 رشته گرایش تخصصی در واحد سمنان این دانشگاه خبر داد.


دکتر بهزاد چهکندی در این باره به خبرنگار خبرگزاری آنا، می گوید: واگذاری مسئولیت برگزاری این دوره از مصاحبه‌های آزمون دکتری به استان‌ها فرصتی برای اعتباربخشی به واحدهای دانشگاهی است، امسال برای اولین بار مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری به‌صورت استانی برگزار می‌شود که در آن تعداد 7395 نفر داوطلب دکتری در استان سمنان در مصاحبه حضوری شرکت کرده و در 58 رشته گرایش تخصصی به رقابت خواهند پرداخت.»


وی با بیان اینکه در این دوره از مصاحبه‌ها تعداد 157 عضو هیات علمی در 58 گروه تخصصی، مصاحبه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان را برگزار خواهند کرد، اظهار می‌کند: «تمهیدات لازم برای برگزاری مصاحبه‌ها در 2 دانشکده علوم انسانی و فنی و مهندسی واحد سمنان اندیشیده شده است و بر این اساس محل مصاحبه همه رشته‌های علوم انسانی در دانشکده علوم انسانی و مابقی رشته‌ها در دانشکده فنی مهندسی عمران این دانشگاه انجام خواهد شد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی هم از رقابت بیش از 11 هزار داوطلب در مصاحبه دکتری تخصصی سال جاری در 66 رشته تحصیلی خبر داده است.


دکتر سیدجواد انگجی به آنــا می‌گوید: تعداد 11624 نفر داوطلب دکتری از تاریخ 3 لغایت 6 مرداد سال جاری در استان آذربایجان شرقی در مصاحبه حضوری شرکت خواهند کرد و در 66 عنوان رشته به رقابت خواهند پرداخت.


انگجی خاطرنشان می کند: 315 نفر از اعضای هیأت علمی این استان بر اساس تخصص و گرایش و تجربه شناسایی شده اند و محل مصاحبه داوطلبان دانشکده علوم انسانی و مدیریت و اقتصاد واحد تبریز تعیین شده است.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اعلام این خبر که پذیرش و مصاحبه داوطلبان آزمون دکتری این دانشگاه در بندرعباس برگزار می‌شود، می گوید: کار پذیرش و مصاحبه از تاریخ 25 لغایت 28 تیر جاری با شرکت 5511 داوطلب در 38 گروه آموزشی در واحد بندرعباس انجام می‌شود.


مهدی باقری با بیان اینکه در کار پذیرش و مصاحبه از استادان مجرب و صلاحیت دار استفاده خواهد شد، عنوان می‌کند: «بیش از 200 استاد منتخب دانشگاه برای این اتفاق مهم مشخص شده که در مدت 4 روز با این ستاد همکاری خواهند کرد.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران از آغاز مصاحبه‌های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی از روز 18 تا 22 تیر جاری در این استان خبر داده و می گوید: «امسال برای اولین‌بار مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری به صورت استانی برگزار می‌شود، بیش از 80درصد داوطلبان آزمون دکتری، اولویت اولشان برای مصاحبه استان تهران است. در واقع از مجموع 40هزار و 500 داوطلب پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی، حدود 37هزار نفر در استان تهران هم مصاحبه دارند.»


دکتر احمد شمس اظهار می‌کند: «در جلسه ستاد اجرایی مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مقرر شد واحد تهران جنوب (مصاحبه رشته‌های فنی مهندسی)، واحد علوم و تحقیقات (مصاحبه رشته‌های علوم پایه، کشاورزی و محیط‌زیست)، واحد تهران مرکزی (مصاحبه رشته‌های علوم انسانی، که به دلیل کثرت متقاضیان این رشته‌ها، واحد تهران شمال نیز مشارکت می‌کند) را انجام دهند.»


به گفته شمس، چون استان تهران بیشترین جمعیت مصاحبه‌شونده را دارد، 5 روز اول(18 تا 22 تیر) مصاحبه‌های دکتری استان تهران برگزار و 2 روز بعد از آن یعنی 23 و 24 تیر مصاحبه با تاخیر برای داوطلبان این استان برگزار می‌شود. امسال از مجموع 37 هزار نفر داوطلب مصاحبه برای پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، 6 هزار داوطلب در رشته فنی مهندسی، 7هزار نفر در رشته‌های علوم پایه، کشاورزی و زیست‌ و 18هزار نفر در رشته‌های علوم انسانی و بقیه به رشته‌های هنر و زبان‌های خارجی اختصاص دارد.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان نیز با توجه به فعالیت ستاد اجرایی فرایند مصاحبه دکتری در استان گلستان آنا می‌گوید: «مهمترین وظیفه این ستاد تشکیل تیم های مصاحبه در استان است تا با انجام مصاحبه و بر اساس نمره کتبی داوطلبان در آزمون و نمره مصاحبه واجدین شرایط برای حضور در واحدهای گرگان، علی آباد کتول و آزادشهر در ۴۶ رشته دکتری مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای سال تحصیلی 97-96 معرفی شوند.


دکتر آرین ساطعی در باره زمان و مکان برگزاری مصاحبه داوطلبان در این استان گفت: برنامه مصاحبه با حضور تقریبی بیش از شش هزار داوطلب ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان از مورخ ۲۱ تیر به مدت ۴ روز در واحد مرکز استان (گرگان) پیش بینی شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم اظهار می‌کند: «با ساماندهی تیم های مصاحبه در گروه های آموزشی شرح وظایف ابلاغ شد و بر اساس نمره کتبی داوطلبان در آزمون و نمره مصاحبه واجدان شرایط برای حضور در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در ۳۱ رشته مصوب برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ معرفی می شوند.»


ارزیابی اولیه داوطلبان برای بررسی احراز شرایط دعوت به مصاحبه بر اساس نمره کتبی اکتسابی در آزمون دکتری تخصصی سال 96 در اولویت‎های چهل‌گانه انتخابی صورت گرفته است

دکتر محمدرضا یوسفی درباره زمان و مکان برگزاری مصاحبه داوطلبان این استان می گوید: «برنامه مصاحبه با حضور تقریبی بیش از ۵ هزار داوطلب ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از تاریخ ۱۸ تیر به مدت پنج روز در محل مجتمع پردیسان این واحد دانشگاهی انجام خواهد شد.»


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با توجه به آغاز مصاحبه دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی از 18 تیر می‌‌گوید: «مصاحبه داوطلبان مجاز در این دانشگاه از چهارشنبه 21 تیر آغاز می‌شود و تا 24 تیر ادامه دارد.»


دکتر کیومرث نیازآذری ادامه می‌دهد: «استان مازندران به لحاظ جمعیت مصاحبه شوندگان پس از استان‌های تهران و اصفهان با حدود 13 هزار داوطلب در جایگاه سوم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور قرار دارد.»


رئیس واحد ساری با بیان اینکه در استان مازندران هفت واحد مجری مقطع دکتری تخصصی هستند، اظهار می‌کند: «واحدهای ساری، آمل، بابل، قائمشهر، نور، چالوس و تنکابن واحدهای مجری مقطع دکتری تخصصی هستند.»


وی با بیان اینکه همه مصاحبه‌ها در واحد ساری برگزار می‌شود، خاطرنشان می‌‌کند: «حدود 400 نفر از اعضای هیات علمی از واحدهای استان در ایام مصاحبه همکاری دارند و مصاحبه به‌صورت همزمان در سه دانشکده فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پزشکی واحد ساری و در قابل گروه‌های تخصصی برگزار می‌شود.»


رئیس ستاد اجرایی فرایند مصاحبه دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی از برگزاری مصاحبه دکتری این استان از 23 لغایت 26 تیر جاری به مدت 4 روز در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خبر داده است.


دکتر عباس شیخ الاسلامی با بیان اینکه مصاحبه دکتری این استان در دانشکده فنی مهندسی و مجتمع علوم انسانی واحد مشهد برگزار خواهد شد، می‌گوید: «مصاحبه همه رشته های علوم انسانی در مجتمع علوم انسانی و مابقی رشته ها در دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه انجام می شود.»


رئیس ستاد اجرایی فرایند مصاحبه دکتری در استان خراسان رضوی می‌افزاید:‌ «برنامه مصاحبه برای بیش از 9 هزار داوطلب ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در واحد مشهد پیش بینی شده است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان هم اظهار می‌کند: «مصاحبه های دوره دکتری ۱۳۹۶ در استان کرمان، از ۲۵ تیر امسال در واحد مرکز استان برگزار خواهد شد.»



دکتر بابک آل طه با بیان اینکه در مصاحبه دکتری سال ۱۳۹۶، بیش از ۶۳۰۰ داوطلب نفر مصاحبه خواهند شد، از معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی اداری و مالی و مدیر کل حراست واحد کرمان خواسته برنامه ریزی مناسب برای میزبانی از تیم های مصاحبه کننده و داوطلبان را انجام دهند.


رئیس واحد کرمان خاطرنشان می‌کند: «مصاحبه های حضوری دوره دکتری سال ۱۳۹۶ مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، در دانشکده های ۶گانه واحد کرمان انجام خواهد شد و از همه مسئولان واحد انتظار می رود تیم های مصاحبه کننده را به خوبی پشتیبانی کنند.»


رئیس واحد بجنورد و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی اعلام کرده است که مصاحبه دکتری با حضور تقریبی بیش از هزار و 900 داوطلب از 23 تیر به مدت 4 روز در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد انجام می‌شود.


دکتر علی فیروزنیا خاطرنشان می‌کند: «با توجه به رشته های تحصیلی، مصاحبه دکتری با حضور تقریبی بیش از هزار و 900 داوطلب در سه مکان دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم انسانی و سالن دفاعیه واحد بجنورد انجام می شود.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس خواستار برنامه‌ریزی اصولی، منطقی و دقیق با حساسیت‌های ویژه نسبت به مصاحبه دکتری از سوی مدیران گروه‌های مصاحبه کننده شده و اظهار می‌کند: «مصاحبه داوطلبان آزمون دکتری استان فارس در واحد شیراز برگزار و فرآیند مصاحبه از تاریخ 27 لغایت 31 تیر جاری با شرکت بیش از هشت هزار نفر داوطلب در 76 گروه آموزشی انجام می‌شود.»


نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز تا 15 مرداد به سازمان سنجش ارسال می‌شود و سازمان سنجش نیز پس از پردازش لازم، نتایج را اعلام می‌کند

دکتر حمزه سارویی خاطرنشان می کند: «مصاحبه داوطلبان آزمون دکتری این دانشگاه در واحد شیراز برگزار می‌شود و بیش از 350 استاد منتخب دانشگاه برای این اتفاق مهم مشخص شده که در این بازه زمانی با این ستاد همکاری خواهند کرد.»


رئیس ستاد اجرایی فرآیند مصاحبه علمی پذیرفته شدگان مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از برگزاری مصاحبه دکتر علمی تخصصی به مدت چهار روز کاری از 25 لغایت 28 تیر جاری در واحد یزد خبر داد.


دکتر معصومه طباطبایی در این باره به خبرنگار آنا می گوید: «امسال برای اولین بار مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع دکتری به‌صورت استانی برگزار می‌شود که در آن تعداد 4000 نفر داوطلب دکتری در استان یزد در مصاحبه حضوری شرکت کرده و به رقابت خواهند پرداخت.»


دکتر علیرضا شقایق معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اعلام می کند که در میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز فقط واحد کرج مجری مقطع و مصاحبه دکتری تخصصی است. این دانشگاه در 51 رشته دکتری تخصصی دانشجو می پذیرد و از 18 لغایت 22 تیر جاری هم آزمون مصاحبه 6200 داوطلب تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برگزار خواهد شد.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی از شرکت 2570 داوطلب در این مصاحبه خبر داد.


عزیز جوانپور اظهار می کند: این مصاحبه از 3 تا 6 مرداد در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار می شود و تعداد کدرشته های این مصاحبه 21 رشته است. امکانات و تسهیلات لازم درخواستی از سوی متقاضیان نظیر خوابگاه و ... هم فراهم شده و در حال آماده سازی است.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان هم می‌گوید: واحد اهواز در مصاحبه دکتری تخصصی 96 دانشگاه آزاد اسلامی میزبان حدود 6000 نفر داوطلب از سراسر کشور است.


دکتر شهرام لک آمادگی کامل استان خوزستان و واحد اهواز را برای انجام مصاحبه های دکتری مطلوب توصیف کرده و اظهار می‌کند: تعداد رشته گرایش های مورد مصاحبه 60 رشته گرایش بوده و با انتخاب و صدور احکام 60 مدیر گروه مجرب، مصاحبه تخصصی از بین استادان باتجربه انجام خواهد گرفت.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در این باره به آنا اظهار می‌کند: 18 تا 22 تیر بازه زمانی مصاحبه دکتری تخصصی در استان قزوین خواهد بود که با حضور ٦٦٢٠ نفر شرکت کننده برگزار خواهد شد.


دکتر مرتضی موسی خانی می گوید: همه امکانات و تسهیلات برای این امر فراهم شده و این مصاحبه در 49 رشته و در 5 دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین صورت خواهد گرفت.


دکتر امین رضا کمالیان دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان از شرکت 2200 داوطلب در این مصاحبه خبر داده و اظهار می کند: این مصاحبه از 25 تا 29 تیر در 5 دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار می شود و امکانات و تسهیلات لازم درخواستی از سوی متقاضیان (با هماهنگی قبلی) نظیر خوابگاه و ... فراهم است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این مصاحبه به مدت 4 روز از 27 تا 31 تیر برگزار خواهد شد به آنا می‌گوید: مصاحبه دکتری تخصصی این استان در مجموع با 2361 نفر شرکت کننده (2149 با آزمون و 212 نفر بدون آزمون) در 19 کدرشته در 6 دانشکده دامپزشکی، کشاورزی، علوم پایه، فنی مهندسی، معماری و علوم انسانی واحد شهرکرد برگزار خواهد شد.


دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی می‌افزاید: این مصاحبه بر اساس جدول زمان بندی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود و یک نوبت بعد از ظهر روز آخر برای متقاضیانی که واحدهای دیگری مصاحبه داشته اند (تداخل زمانی) در نظر گرفته شده است و 4 تا 5 نفر با درجه های استادیاری و استادی این مصاحبه را انجام می دهند و اطلاعات کامل هر شخص مصاحبه کننده در وب سایت واحد شهرکرد http://www.iaushk.ac.ir/ موجود است.



علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تعداد شرکت کنندگان در این مصاحبه را 2320 نفر عنوان کرده و با اعلام آمادگی از هر لحاظ برای برگزاری مصاحبه می گوید: مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد استان اردبیل 3 تا 6 مرداد در مجتمع اصلی واحد اردبیل و در 24 کدرشته برگزار خواهد شد.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان هم که یک تا 4 مرداد میزبان شرکت کنندگان مصاحبه دکتری تخصصی است در گفت و گو با خبرنگار آنا اظهار می‌کند که حدود 3500 نفر در این مصاحبه شرکت کرده اند و مصاحبه در 4 دانشکده واحد همدان در 29 کدرشته برگزار خواهد شد.


دکتر سعید جامه بزرگی می افزاید: تدابیر لازم برای اسکان، پذیرایی و دیگر تسهیلات شرکت کنندگان اندیشید شده و در این راستا آمادگی لازم و کامل داریم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اظهار می کند که 3 تا 6 مرداد میزبان حدود 4600 نفر شرکت کننده در مصاحبه دکتری خواهیم بود که در 32 کدرشته و در واحد زنجان برگزار می شود.


یدالله رجایی می‌افزاید: مصاحبه دکتری اکثر رشته ها در دو گروه و با حضور استادان بنام (بیش از 120 نفر از اعضای هیات علمی) برگزار خواهد شد و تسهیلات لازم در این باره تهیه دیده شده است.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لرستان از شرکت 4097 داوطلب در این مصاحبه خبر داده و اظهار می کند: این مصاحبه از 1 تا 4 مرداد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد برگزار می شود.


دکتر یدالله ملکی با توجه به کدرشته های امتحانی این مصاحبه می‌افزاید: متقاضیان مصاحبه دکتری در 29 کدرشته شرکت خواهند کرد. امکانات و تسهیلات لازم درخواستی از سوی متقاضیان (با هماهنگی قبلی) نظیر خوابگاه و ... نیز فراهم است.


دکتر علیرضا حسنی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی هم با اعلام اینکه 3020 نفر در این مصاحبه که 23 تا 26 تیر برگزار خواهد شد، شرکت می کنند، اظهار می کند که این مصاحبه در 23 کدرشته برگزار و از 50 عضو هیات علمی برای انجام مصاحبه کمک گرفته می شود، علاوه بر اینکه تسهیلات لازم و تجهیز مکان های مناسب برای شرکت کنندگان و حتی همراهان آنان فراهم شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد 30 تیر جاری تا 2 مرداد را تاریخ معین برای مصاحبه دکتری تخصصی این دانشگاه اعلام کرده و می گوید: تعداد تقریبی افراد دعوت شده به مصاحبه ١٨٠٠ نفر هستند.


دکتر آرمین محمودی اظهار می‌کند: این مصاحبه در 14 کدرشته واحد یاسوج و گچساران و در محل واحد یاسوج برگزار می شود و قریب به ٥٠ نفر عضو هیات علمی با درجه استادیاری و دانشیاری در آزمون مصاحبه مشارکت دارند.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر که دانشگاه متبوعش از 30 تیر تا 2 مرداد امسال میزبان مصاحبه دکتری تخصصی خواهد بود هم اعلام کرد: این مصاحبه در 17 کدرشته در واحد بوشهر برگزار خواهد شد.


دکتر یوسف قیصری از حضور تقریبی 1900 شکت کننده در این مصاحبه خبر داده و می گوید: 60 استادیار، 13 دانشیار و 4 استاد در این امر مشارکت دارند و امکانات و تسهیلات لازم نیز فراهم است.


به گزارش آنــا، نتایج مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به صورت متمرکز تا 15 مرداد به سازمان سنجش ارسال می‌شود و سازمان سنجش نیز پس از پردازش لازم، نتایج را اعلام می‌کند.


جدول زمانی مصاحبه دکتری تخصصی در شهر تهران و مراکز استان‌ها به این شرح است:










































استان



تاریخ مصاحبه



البرز، تهران، قزوین و قم



18 تا 22 تیر



سمنان، گلستان، گیلان و مازندارن



21 تا 24 تیر



خراسان (جنوبی، رضوی و شمالی)



23 تا 26 تیر



سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد



25 تا 28 تیر



اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس و مرکزی



27 تا 31 تیر



ایلام، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد



30 تیر تا 2 مرداد



کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان



1 تا 4 مرداد



آذربایجان (شرقی و غربی)، اردبیل و زنجان



3 تا 6 مرداد




انتهای پیام/

ارسال نظر