صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
باوجود صدور حکم دادگاه سوئیسی؛

اسرائیل غرامت نفتی خود به ایران را پرداخت نمی‌کند

پس از صدور رای دادگاهی در سوئیس درباره اینکه شرکت نفت اسرائیلی باید غرامتی به میزان یک میلیارد دلار به ایران پرداخت کند، رژیم صهیونیستی روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد که طبق قوانین خود اجازه هرگونه پرداخت به «دشمن» ممنوع است.
کد خبر : 19230

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، پایگاه خبری روزنامه «رای‌الیوم» نوشت: دادگاهی سوئیسی شرکت نفت اسرائیل را به دلیل اختلاف در طرح نفتی مشترکی که تاریخ آن به قبل از انقلاب اسلامی باز می‌گردد، به پرداخت غرامتی به ارزش یک میلیارد دلار به ایران محکوم کرد.


حکم قطعی مزبور در ماه جاری علیه شرکت اسرائیلی «تائو» صادر شده است و آن را به پرداخت 1.1 میلیارد دلار به ایران محکوم کرده است.


«رای‌الیوم» به‌نقل از برخی رسانه‌های داخلی ایران نوشت: این حکم به‌وسیله دادگاهی در سوئیس و بنا به شکایت ایران در سال 1989 صادر شده است.


دو شرکت ایرانی و اسرائیلی «نیوک» و «تائو» در سال 1968 توافقنامه‌ای برای انتقال نفت ایران به اسرائیل به‌وسیله دریای سرخ امضا کرده بودند.


به‌گفته این منبع، شرکت اسرائیلی می‌بایست 450 میلیون دلار به شرکت ایرانی پرداخت می‌کرد که اسرائیل این مبلغ را پرداخت نکرده است. پس از انقلاب اسلامی نیز همه روابط ایران و رژیم صهیونیستی قطع شد و جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد.


به‌نوشته «رای‌الیوم»، وزارت دارایی اسرائیل روز گذشته بدون آنکه گزارش رسانه‌های داخلی ایران را تکذیب یا تایید کند، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: بدون اظهارنظر درباره موضوع، باید بگوییم که بر طبق قوانین تجارت با دشمن، انتقال پول به دشمن از جمله شرکت نفت ملی ایران ممنوع است.



انتهای پیام/

ارسال نظر