صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴

پرونده مسکن مهر سال 95 بسته می‌شود

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۶۰ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل در کشور، به دلیل کمبود اعتبارات با مشکل تامین زیر ساخت‌های آب، برق و گاز مواجه هستند.
کد خبر : 19175

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی چهارشنبه شب در نشست شورای مسکن شهرستان بناب اظهار کرد: کار ساخت این تعداد واحدهای مسکن مهر در نقاط مختلف کشور به پایان رسیده، ولی انشعابات زیرساختی این واحد‌ها هنوز تامین نشده و مشکل واگذاری دارند.


اصغری تاکید کرد: در صورت اختصاص اعتبار به وزارت نیرو در آینده‌ای نزدیک، انشعابات این واحد‌ها نیز تامین و قابل تحویل به مالکان می‌شود.


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رفع مشکل خدمات زیربنایی مسکن مهر نیازمند ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، افزود: در یک سال گذشته از طرف وزارت راه و شهرسازی برای تامین خدمات زیربنایی مسکن مهر بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به وزارت نیرو مساعدت شده است.


وی ادامه داد: برای انجام خدمات زیربنایی، ساخت مسجد، مدرسه و کلانتری در مجموعه‌های مسکن مهر به ۵۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.


اصغری مهرآبادی با بیان اینکه هیچ پروژه‌ای بدون خدمات زیربنایی اجازه افتتاح ندارد، اظهار کرد: انتظار داریم بقیه دستگاه‌های خدمات رسان به صورت ویژه پیگیر مسایل و مشکلات مسکن مهر باشند.


وی با اشاره به ضرورت ساخت مسجد و مدرسه در مجموعه‌های مسکن مهر، افزود: ساخت ۳۸۳ باب مدرسه و ۴۵۷ مسجد را در پروژه‌های مسکن مهر شروع کرده‌ایم که اکنون ۱۲۰ مدرسه و ۱۶۴ مسجد از این تعداد به مرحله بهره برداری رسیده است.


اصغری وضعیت مالی حوزه مدیریت مسکن را رضایت بخش ندانست و گفت: سال گذشته از یکهزار و ۹۴۰ میلیارد ریال یارانه بخش مسکن فقط ۵۰ درصد آن جذب شد در حالی که تا امروز دو هزار میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم.


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی همچنین وضعیت پیشرفت عملیات اجرای طرح مسکن مهر و احداث راه دسترسی اختصاصی در شهرک ولیعصر بناب را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: برای تامین بخشی از نواقص زیرساخت‌های این شهرک پنج میلیارد ریال کمک نقدی می‌کنیم.


اصغری مهرآبادی با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات مسکن مهر، تاکید کرد: پرونده مسکن مهر در سال ۱۳۹۵بسته می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر