صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۶
در گفت‌وگو با آنا

سارویی: عدالت باید در تصمیم‌گیری‌های علمی آموزشی کشور دیده شود

دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس بر رعایت عدالت آموزشی در تصمیم‌گیری مسئولان امر در نهاد علمی آموزشی کشور تاکید کرد.
کد خبر : 191496

دکتر حمزه سارویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی توانسته آموزش عالی را در دورترین نقاط میهن اسلامی گسترش دهد و باعث ارتقای آموزشی و فرهنگی جوانان در نقاط محروم جامعه شود.


وی ادامه داد: نقشی که این دانشگاه در ارتقای رتبه علمی کشور در داخل و خارج داشته موجب ارتقای جایگاه بین المللی ایران در رتبه بندی علمی شده و این موضوع بر همگان ثابت شده است.


رئیس واحد شیراز افزود: مقالات علمی، نشر کتب تخصصی، آمار شرکت های دانش بنیان و در مجموع تعداد دانشجویان و هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی همگی نشان از جایگاه وزین این دانشگاه در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و......دارد.


سارویی خاطرنشان کرد: اگر بپذیریم که معیار تصویب رشته های تحصیلات تکمیلی جذب هیات علمی و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و فضای فیزیکی مناسب و... است، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به آمار مطلوب هیات علمی در گذشته و جذب هیات علمی که در سال های اخیر داشته و امکانات خوب آزمایشگاهی و کارگاهی و فضای فیزیکی مطلوب در واحدها، این امتیاز ویژه را نسبت به سایر موسسات آموزش عالی در شهرستان ها -که با کمتربن امکانات فعالیت می‌کنند- دارد و از این منظر است که عدالت آموزشی باید در تصمیم گیری مسئولان امر در نهاد علمی آموزشی کشور دیده شود.


این مسئول گفت: خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر اعتقاد به ارزیابی منصفانه نسبت به همه موسسات آموزش عالی و با تاکید بر کیفیت‌زایی در واحدهای دانشگاهی از سوی مراجع ذی‌صلاح، نسبت به نگاه عادلانه در توزیع رشته های دانشگاهی تاکید دارد.


دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از سیاست منطقی و عقلانی دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دفاع از کیان دانشگاه در برابر تصمیم‌گیری یکسویه مسئولان در وزارت علوم دفاع و حمایت کرده و ابراز امیدواری کرد با تعامل و توافق دوسویه بین این دو نهاد، نگرانی خیل عظیم خانواده بزرگ دانشگاه برطرف شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر