صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۶

آزادی چند محله‌ جدید در بخش قدیمی موصل

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی خود در منطقه قدیمی موصل توانستند بر محله‌های جدیدی مسلط شوند و تروریست‌های باقی مانده داعش را در منطقه محدودتری محاصره کنند.
کد خبر : 191306

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، رئیس پلیس فدرال عراق گفت: «نیروهای عراقی در سه محور به پیشروی خود ادامه می‌دهند و مناطق باقی‌مانده را از دست تروریست‌ها باز پس می‌گیرند. در حال حاضر منطقه رابعیه و مسجد جامع العمریه آزاد و ده‌ها خانواده محاصره شده در محله باب لکش تخلیه شدند.»


وی افزود: «نیروهای عراقی توانستند در ادامه ادامه عملیات سه محور را بازگشایی کنند؛ محور نخست، شرق بخش قدیمی موصل به سمت پل الحدیدی است که در آنجا پرچم عراق به اهتزاز درآمده است. دوم، چهارشنبه بازار تا خیابان غازی و محور سوم، از ساختمان استانداری تا نقاط تماس با یگان سوم نیروهای حشد الشعبی (بسیج مردمی) است.»


رئیس پلیس فدرال عراق تصریح کرد: «در محور شمالی، نیروهای عراقی محله الشفاء را به‌طور کامل آزاد کردند و به عملیات پاکسازی منطقه ادامه می‌دهند.»


از سوی دیگر فرماندهی عملیات نینوا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نیروهای مبارزه با تروریسم بازار الشعارین و دو منطقه النبی جرجیس و عبدخوب را در بخش قدیمی موصل به کنترل خود درآوردند. همچنین نیروهای یگان 16 ارتش عراق محله الفاروق الثانیه در بخش قدیمی موصل را آزاد کردند. این اقدام محور جدید عملیاتی را با هدف رسیدن به کرانه رود دجله و پل پنجم موصل در شرق بخش قدیمی این شهر فراهم می‌کند.»


وب‌سایت شبکه سومریه‌نیوز گزارش کرد: «دستگاه مبارزه با تروریسم عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ماموریت این سازمان با آزادسازی محله الیهود در غرب موصل پایان خواهد یافت و نیروهای مبارزه با تروریسم تنها یک خیابان با این محله فاصله دارند.


یکی از افسران این سازمان با بیان اینکه آزادسازی کامل شهر موصل بسیار نزدیک است، افزود: «ما از شمال در حال آزادسازی منطقه قدیم موصل بودیم و نیروهای ما تنها باید محله حاره یهود را آزاد کنند که در 400 متری رود دجله است.»


حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق پنج‌شنبه گذشته پایان خلافت خودخوانده داعش را در موصل اعلام کرده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر