صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران:

توسعه صنعت گردشگری نیازمند برنامه‌ریزی و تامین زیرساخت‌ها است

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به اینکه طی سالیان گذشته آمار ورود گردشگران خارجی رشد چشم گیری داشته اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده است، گفت: «توسعه صنعت گردشگری کشورمان نیازمند برنامه‌ریزی، قانونگذاری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است.»
کد خبر : 191222

احمد اصغری رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا با اشاره به اینکه بر اساس اهداف تبیین شده چشم انداز افق 1404 باید به جذب 20 میلیون گردشگر ورودی در کشور دست یابیم، گفت: «این موضوع در حالیست که هم اکنون رقم پیش‌بینی شده برای میزان گردشگران خارجی فقط ورود 6 میلیون گردشگر است که خیلی تامل برانگیز است.»


رئیس کمیسیون گردشگری اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: «همگان اذعان دارند که در شرایط کنونی عرصه گردشگری سومین صنعت پردرآمد دنیا تلقی می‌شود لذا مسئولان و تصمیم‌گیران باید با دقت اقدام به سیاستگذاری و هدفگذاری در این صنعت کنند.»


با توجه به این‌که ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری داشته است، قطعا با برنامه‌ریزی درست می‌توانیم شاهد افزایش ورود توریست‌های خارجی به کشور باشیم. اگرچه طی سالیان گذشته آمار ورود گردشگران خارجی رشد چشم‌گیری داشته اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده است.


اسغری نیز در این خصوص معتقد است: «نباید فراموش کرد که ارائه تسهیلاتی مانند لغو روادید دوجانبه، صدور روادید فرودگاهی و غیره از جمله اقداماتی است که برای جذب بیشتر گردشگران اتخاذ شد اما این موارد هنوز تاثیر جدی و قابل توجهی بر صنعت گردشگری نداشته است.»


اصغری با اشاره به اینکه گردشگران خارجی بسیاری از کشورها با جذابیت‌های ایران اسلامی آشنا نیستند، تصریح کرد: «برگزاری تورهای آشناسازی فعالان گردشگری کشورهای خارجی، تبلیغات در فضای مجازی، تعامل و همکاری با رسانه‌های رسمی کشورها به منظور تبلیغ اماکن و فرصت‌های گردشگری کشورمان و غیره از جمله راهکارهای آگاهی‌بخشی نسبت به جذابیت‌های سرزمین کهن ایران برای گردشگران خارجی است.»



رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ضمن تاکید بر اینکه شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) برای رشد ۱۱درصدی گردشگری ایران در سال ۲۰۱۷ را پیش‌بینی کرده است، تصریح کرد: «بر این اساس باید اذعان کرد که توسعه صنعت گردشگری کشورمان نیازمند برنامه‌ریزی، قانونگذاری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز است.»


وی با اشاره به اینکه برای شکوفایی صنعت گردشگری نباید از نقش موثر دیپلماسی و سفرای کشورمان در خارج از کشور غافل شد، خاطرنشان کرد: «سفرا و رایزن‌های فرهنگی باید جاذبه‌های ایران را به دنیا معرفی کنند و می‌توانند تاثیر بسزایی در رشد این صنعت نوپا داشته باشند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر