صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پژ‌مانفر در گفت‌وگو با آنا خبر داد

طرح سوال از وزیر علوم در مجلس درباره رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه آتی مجلس در صورت رفع نشدن مشکل این وزارت‌خانه با دانشگاه آزاد اسلامی درباره کدرشته محل‌های حذف شده دوره کارشناسی‌ارشد خبر داد.
کد خبر : 190979

حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره دلیل حذف 2900 کد رشته‌محل کارشناسی‌ارشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «آنچه که مسلم است متاسفانه دانشگاه آزاد به دلیل مشکلات آموزشی و فرهنگی که قبلا داشت، به لطف خدا و با درایت رهبر بزرگوار انقلاب، مقداری سروسامان پیدا کرد و با حضور دکتر ولایتی مسائل این دانشگاه آرام آرام در حال حل‌شدن است.»


او ادامه داد: «یک روزی درباره همین فضا و در ارتباط با اینکه می‌خواستند رشته‌های زیادی را راه‌اندازی کنند، بنده خود معترض بودم؛ به دلیل اینکه دانشگاه آزاد در آن زمان هیچگونه آمادگی برای توسعه این رشته‌ها نداشت و بدون اینکه زیرساخت‌ها را به ویژه در شهرستان‌ها آماده کنند، بالاخره یک سری مجوزها را گرفتند و این کار را انجام دادند. اما در همان سال اول با چالش بسیار زیادی مواجه بودند. اساتید و کادر اداری کمی وجود داشت، اما به هر حال بعد از این مساله هم براثر اعتراض دانشجویان و هم بیرون از دانشگاه، دانشگاه آزاد مجبور بود با مقداری عقب‌افتادگی این مسایل رو حل و فصل کند و امروز می‌توانیم بگوییم که دانشگاه آزاد آن مشکل را توانسته به یک سرانجام برساند.»


او افزود: «جالب این است بعد از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانست همه شرایط آموزشی از استاد، کارکنان، آزمایشگاه و ... همه زیرساخت‌های لازم را امروزه آماده کند و به استانداردهای لازم برسد، همان آموزش عالی که آن زمان، بدون توجه به زیرساخت‌ها مجوز داده بود، امروز اعلام می‌کند که دانشگاه آزاد اجازه ندارد این کار را انجام دهد.»


رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که حال سوال این است چه اتفاقی افتاده که دانشگاه آزاد آن زمانی که شرایط نداشت این دوره‌ها را می‌توانست برگزار کند، اما امروز که شرایط بسیار فراهم‌تر از آن زمان است، نمی‌تواند؟ گفت: «پاسخ این سوال چیزی بیشتر از این نیست که وزارت علوم به صورت سیاسی با این مسئله برخورد می‌کند.»


پژمان‌فر در پایان گفت: «ما بسیار نگران هستیم که وزارت علوم تا کجا باید مسایل رو اینگونه در نظر داشته باشند. اگر وزارت علوم و دانشگاه آزاد در این مدت کوتاه کار را به سرانجام نرسانند، ما در همین هفته آتی حتما طرح سوال از وزیر علوم خواهیم داشت و هم در این زمینه پیگیری‌های لازم را مبنی بر اینکه بتوانیم فضا را یک فضای واقعا بی‌طرفانه و کاملا کارشناسی کنیم، انجام خواهیم داد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر