صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس فدراسیون جهانی ووشو:

ایران و چین قدرت‌های برتر ووشو در جهان هستند/ بررسی درخواست ایران برای میزبانی مسابقات جهانی

رئیس فدراسیون جهانی ووشو گفت: ووشو ایران در سطح آسیا و دنیا کم نظیر است.
کد خبر : 19050

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، نشست خبری یوزای چینگر، رئیس فدراسیون جهانی ووشو درسالن کنفرانس کمیته ملی المپیک برگزار شد.


در ابتدای این نشست یوزای چینگ با بیان اینکه از حضور در ایران بسیار خوشحال است، گفت: «ایران و چین قدرت‌های برتر ووشو در جهان محسوب می شوند. درباره تاریخچه ووشو هم باید بگویم این رشته برای اولین بار در سال 1990 و در بازی های آسیایی پکن برگزار شد. از آن زمان به طور مستمر این رشته در بازی‌های آسیایی حضور داشته است. همچنین در سال ۱۹۸۸ فدراسیون آسیایی ووشو و در سال ۱۹۹۰ فدراسیون جهانی ووشو تاسیس شد. از‌‌ همان زمان برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات جهانی آغاز شد.»


رئیس فدراسیون جهانی ووشو در پاسخ به سوال خبرنگار ورزشی آنا مبنی بر اینکه چرا رشته ووشو تنها در المپیک پکن برگزار شد و در دوره‌های بعدی این اتفاق حتی به صورت نمایشی نیز نیفتاد؟ گفت: «در المپیک پکن به دلیل امتیاز میزبانی توانستیم این رشته را به صورت نمایشی برگزار کنیم، به دنبال این هستیم که بتوانیم ووشو را پس از سال ۲۰۲۰ به صورت رسمی به المپیک اضافه کنیم. در حال حاضر دو رشته کم طرفدار بیس‌بال و سافت بال در المپیک وجود دارد که به جز در دو کشور آمریکا و ژاپن در دیگر کشور‌ها طرفدار چندانی ندارد. سعی ما در کمیته بین المللی المپیک این است که این دو رشته را حذف و ووشو را به المپیک اضافه کنیم. هرچند امکان حضور همزمان دو بخش تالو و ساندا در ووشو وجود ندارد و احتمالا تنها بخش تالو به المپیک اضافه خواهد شد.»


یوزای چینگ با اشاره به اینکه ووشو با استقبال تعداد زیادی از کشور‌ها مواجه شده اظهار داشت: «در حال حاضر ۱۵۰ کشور عضو فدراسیون جهانی ووشو هستند و این مطلب نشان دهنده توجه بسیاری از کشور‌ها به این رشته است. در حال حاضر هر دو سال یکبار مسابقات جهانی را با حضور ۸۰ کشور برگزار می‌کنیم و این نشان می‌دهد که در زمینه تعداد تیم های شرکت کننده در مسابقات جهانی هیچ تفاوتی با رشته‌های المپیکی نداریم.»


نایب رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در ادامه صحبت‌هایش درباره حضور این رشته در المپیک 2020توکیو گفت:« فکر نکنم ژاپنی‌ها اجازه دهند ووشو در المپیک 2020 حضور داشته باشد. آن ها سعی می‌کنند رشته‌ای که مختص به خودشان است را به المپیک اضافه کنند.»


یوزای چینگ در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آنا مبنی بر اینکه چرا در رشته‌های ورزشی که مختص کشورهای شرق آسیا است ناداوری وجود دارد؟ اظهار داشت: «در تمام رشته‌ها از جمله ووشو اشتباهات داوری وجود دارد اما این اشتباهات به صورت سازماندهی شده نیست، بلکه تنها به دلیل اشتباهات سهوی داوران صورت می گیرد که آن هم به عوامل مختلفی بستگی دارد.»








فکر نکنم ژاپنی‌ها اجازه دهند ووشو در المپیک 2020 حضور داشته باشد. آنها سعی می‌کنند رشته‌ای که مختص به خودشان است را به المپیک اضافه کنند

وی در پایان صحبت‌هایش درباره درخواست ایران برای میزبانی مسابقات جهانی ووشو در سال ۲۰۱۶ گفت: «درخواستی از سوی ایران برای میزبانی مسابقات جهانی ووشو شده است. من به شخصه علاقه دارم این اتفاق بیفتد. در حال حاضر این درخواست در فدراسیون جهانی ووشو در حال بررسی است. ضمن این که بازی‌های جهانی امسال به میزبانی کشور اندونزی برگزار خواهد شد.»



انتهای پیام/

برچسب ها: المپیک 2020 ووشو
ارسال نظر