صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عروسک هارپاگون در نمایش خیابانی خسیس

نمایش خسیس که این روز ها آخرین مراحل آماده سازی برای اجرا در پردیس تئاتر تهران را پشت سر می گذارد با اجرای یک نمایش خیابانی و شاد در مناظق مختلف تهران عموم مخاطبان را به دیدن این نمایش دعوت می کند.
کد خبر : 190473

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی نمایش، مریم کاظمی سرپرست و کارگردان گروه تئاتر مستقل می‌گوید: برای اولین بار با استفاده از تئاتر خیابانی به تبلیغ یک اجرای صحنه ای خواهند پرداخت.


این کارگردان و بازیگر تئاتر که توجه ویژه ای به نقش اطلاع رسانی و تبلیغات در آثارش دارد در این باره توضیح می‌دهد: با توجه به گستردگی تهران ، بسیاری از مردم تا نیاز نباشد ممکن است ماه ها یا حتی سال ها از محدوده منطقه شهری خودشان خارج نشوند، بعضی‌ها حتی اسم خیابانها و محله های مختلف تهران را نمی‌دانند با اینکه ساکن همین شهر هستند . بعضی از همشهری های ما از موقعیت جغرافیایی شهرشان و محل رویدادهای هنری – ورزشی – فرهنگی جز در اخبار و طی شنیده ها ، آگاهی درستی ندارند.


او ادامه می دهد: دیدن یک نمایش برای مردم مثل دیدن فیلم نیست که منتظر نسخه ویدیویی باشند یا کالای مصرفی نیست که سفارش دهند و در خانه تحویل بگیرند. مردم باید از خانه هایشان خارج شوند، مسافتی طی کنند ، وقت بگذارند و هزینه بپردازند. پس باید بدانند چه چیزی کجا و چگونه اتفاق می افتد. به درستی، حقیقتا و بدون درشت نمایی. این مرحله هنوز تبلیغات نیست زیرا تبلیغات روی ذهن تماشاچی تاثیر می‌گذارد به طوری که ممکن است تبلیغ گویای واقعیت جنس نباشد.


کاظمی درباره تاثیر اطلاع رسانی درخصوص یک تئاتر می افزاید: ما گروه های اجرایی قبل از اینکه بتوانیم به مرحله تبلیغات اجراهایمان قدم بگذاریم پروسه پیش تبلیغات را در پیش داریم که همان اطلاع رسانی است و چه بسا گاهی از این مرحله فراتر نرویم، زیرا همین مرحله هم نیازمند برنامه ریزی ؛ صرف هزینه و زمان است و باید ارگان های دولتی که کارمند و دفتر و دستک دارند به کمک گروه ها بیایند. پس در درجه اول ما باید بتوانیم درست اطلاع رسانی کنیم ، راه های اطلاع رسانی را فراگیرتر کنیم . اجازه بدهیم به تعداد بیشتری از افراد این خبر برسد که چه رویدادی ، کجا و با چه شرایطی در حال رخ دادن است و حق انتخاب را به خود آنها واگذاریم.


او درباره اینکه چه برنامه تبلیغی ویژه ای را برای نمایش خسیس طراحی کرده اید گفت: با توجه به شکل اجرایی و نوع نمایش ؛ به طور موازی یک گروه نمایش خیابانی تدارک دیده ایم که بخش هایی از موسیقی های نمایش را در پارک ها و اماکن عمومی اجرا می کنند و در مورد نمایش صحنه ای خسیس اطلاعاتی خواهند داد و همزمان امکان پخش تراکت و بروشور ، پیش فروش بلیط ها به صورت تخفیف‌دار هم وجود دارد.


کاظمی دلیل انتخاب تئاتر خیابانی برای تبلیغ را چنین توضیح می دهد: طبیعی است که این روزها خیلی با شبکه های مجازی کار می کنیم و بیشترین اطلاعات را از طریق همین رسانه ها می گیریم. به دنبال آن استفاده از شخصیت های گرافیکی و انیمیشن و حروف نگاری های رنگارنگ و جذاب تصویری مارا ترغیب می کند تا تبلیغ یک محصول را ببینیم زیرا تایم آن کوتاه است ، زیاد وقتمان را نمی گیرد و در عین حال از نظرتصویری هم جذب کننده است و خوشمان می آید اما انتشار آن هم محدود است . یافتن گروه ها و کانال های پرمخاطب تبدیل به تجارتی شده که هزینه اش کمتر از چاپ و تکثیر و اعلان و رساندن اطلاعات قابل دسترس به روشهای شهودی نیست .


او مکان اجرای این نمایش ها را طبق برنامه ریزی مشخص ، پارک ها ومراکز تفریحی خانوادگی مردم درشبهای تابستان وزمان آن را شب ها معرفی می کند.


در نمایش خیابانی خسیس نسیم امیر خسرو عروسک گردان ماریونت در کنار گروه موسیقی متشکل از نوازنده کا خوم امیر سلیمانی مقدم ونوازنده گیتار بنیامین قهرمان به اجرای برنامه می پردازند. معین البکا یا گرداننده این گروه را جواد اعرابی بر عهده دارد و سهیلا باجلان عروسک ماریونت این تئاتر خیابانی را ساخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر