صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

سناتور آمریکایی: در پرونده هسته‌ای به رهبر ایران بیش از اوباما اعتماد دارم

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در سخنانی طعنه‌آمیز خطاب به اوباما گفت که درباره پرونده هسته‌ای به رهبر ایران بیش از او اعتماد دارد.
کد خبر : 19034

به‌گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «تاکینگ‌ پوینتز ممو»، «ران جانسون» رئیس کمیته امنیت داخلی سنای آمریکا گفت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران قابل اعتمادتر از «باراک اوباما» (رئیس‌جمهوری آمریکا)در زمینه توافق هسته‌ای است.


وی افزود: رئیس‌جمهوری افتخار جایزه دروغگوی سال را کسب کرده است و به مردم آمریکا به کرات درباره موضوعات مختلف از جمله طرح سلامت مدنظر خود دروغ گفته است. من گرچه از اعتراف به این موضوع متنفرم ولی باید بگویم که درباره برنامه هسته‌ای، اگر قرار باشد میان اعتماد به رهبر ایران و رئیس‌جمهوری آمریکا یکی را انتخاب کنم، مطمئن نیستم که در این زمینه «باراک اوباما» را برگزینم.


«جانسون» تصریح کرد: اختلافات بسیاری میان ایران و آمریکا درباره جزئیات توافق هسته‌ای وجود دارد. از سویی «جان کری» و «باراک اوباما» می‌گویند که از هر جایی در ایران بازرسی خواهند کرد، اما آیت‌الله (خامنه‌ای) می‌گوید شما حتی از یک پایگاه نظامی نیز نمی‌توانید بازرسی کنید. این در حالی است که به اعتقاد من اگر شما قصد داشتن بمب اتم را دارید، این بمب قطعا در پایگاهی نظامی مستقر خواهد بود، جایی که ما در ایران حق بازرسی از آن را نخواهیم داشت.


وی گفت: «اوباما» می‌گوید که 10 هزار کیلوگرم از اورانیوم غنی‌شده ایران به خارج از این کشور منتقل خواهد شد، ولی آیت‌الله(خامنه‌ای) می‌گوید که چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. دولت «اوباما» می‌گوید که ما قصد نداریم تا زمانی که ایران تعهد خود به انجام توافق هسته‌ای را اثبات کند، تحریم‌ها را برداریم، ولی آیت‌الله(خامنه‌ای) می‌گوید که تحریم‌ها باید به سرعت برداشته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر