صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۶
در گفت‌وگو با آنا

نماینده مجلس: حذف رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وزارت علوم غیر علمی است

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حذف برخی از رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وزارت علوم ناصحیح و غیر علمی است.
کد خبر : 190333

غلام محمد زارعی در این باره به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: اقدام وزارت علوم در حذف برخی از رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ناصحیح و غیر علمی است که ممکن است با حذف این رشته ها لطمات جبران ناپذیری بر پیکره این دانشگاه وارد شود.


زارعی با اعلام اینکه در گذشته نیز شاهد این اقدامات از طرف وزارت علوم بوده ایم، افزود: هر چند که اقدمات ناصحیحی پیش از این از طرف وزارت علوم صورت گرفته بود که بعدها اصلاح شد.


وی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در استان های کشور اشاره کرد و گفت: در استان های کشور بار آموزش عالی بر دوش دانشگاه آزاد بوده است. این دانشگاه بدون اتکا به منابع دولتی و صرفا با اتکا به درآمدهای مالی خودشان فعالیت می کند که اگر در این اقدام وزارت علوم تجدید نظر نشود، دانشگاه آزاد زمین‌گیر خواهد شد و خسارات جبران ناپذیری بر پیکره دانشگاه وارد خواهد آمد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح اقدام وزارت علوم ابراز امیدواری کرد و افزود: بعد از تعطیلات مجلس، قطعا نمایندگان مجلس سوالاتی خواهند داشت و درخواست خواهیم کرد که این اتفاق اصلاح شود.
زارعی اضافه کرد: بازتاب این حرکت وزارت علوم غیر مثبت خواهد بود چرا که نگرانی هایی در بین دانشجویان و خانواده آنان به وجود خواهد آمد.
این نماینده مجلس بیان کرد: بر ناپخته بودن تصمیم وزارت علوم در این زمینه مجددا تاکید می کنم و نکته بسیار مهمتر اینکه دانشگاه آزاد به لحاظ کاهش تعداد نسبتا معقول دانشجو که در سطح کشور داشت می تواند با ارائه مقاطع ارشد، دانشگاه را اداره کند تا با فراغت بال به حیات خود ادامه دهد.
وی با تاکید بر اینکه تعطیلی برخی رشته ها مشکلات دوچندانی برای جامعه ایجاد خواهد کرد، گفت: تاکید ما بر این است که وزارت علوم هر چه سریعتر نسبت به اصلاح این بخشنامه و دستورالعمل اقدام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر