صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای 480 برنامه تابستانی در مراکز فرهنگی هنری منطقه 5

بیژن پورمند مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 و رییس فرهنگ‌سرای فردوس، از اجرای 95 عنوان برنامه با 480 اجرا در فصل تابستان خبر داد.
کد خبر : 189995

به گزارش گروه فرهنگی آنا از روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 5، بیژن پورمند در نخستین روزهای فصل تابستان و با نگاه ویژه به موضوع کیفی سازی در ارائه خدمات مناسب در جهت غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در این فصل گرم اظهار داشت: مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 در فصل تابستان با اجرای 480 برنامه متنوع فرهنگی هنری در قالب های مختلف از جمله: جشنواره، مراسم، نمایشگاه، کارگاه، نشست، جلسه، مسابقه، ایستگاه، تور گردشگری و ... میزبان تمام گروه های سنی از کودک تا بزرگسال هستند.


وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت پرداختن به بُعد آموزشی و فرهنگی برنامه ها در کنار جنبه تفریحی و سرگرمی آن‌ها، به برنامه هایی چون: جشنواره فرهنگی هنری مسافر، پاتوق های کانونی، تورهای تهرانشناسی، کارگاه راز سلامتی، روضه عشق، سکانس، شب‌نشینی، مهربانو، ایستگاه های تابستانه نشاط، آیینه فرهنگ، در مسیر تندرستی، دنیای کودکانه، رنگین کمان کودکی، آشنای غریب، سلسله جلسات خانواده پایدار، آشیانه مهر، کوله ی تابستانی، گذری بر تاریخ، آسمان مهربان، جشن چله تابستان، خانواده و رسانه، خانه خورشید، شهریار ادب، عصرانه هنری، عمو زنجیر باف و ... اشاره کرد و آن ها را به عنوان بخشی از برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه5 در فصل تابستان برشمرد.


مدیر‌ فرهنگی هنری منطقه 5 با اشاره به برگزاری دو جشنواره شاخص از سوی کتابخانه فردوس، تصریح کرد: چهارمین جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان، نوجوانان و نابینایان و همچنین ششمین جشنواره مجازی کتابخوانی از شاخص ترین برنامه های کتابخانه های مراکز فرهنگی هنری منطقه 5 است که در فصل تابستان اجرا می شود؛ همچنین این کتابخانه ها 29 برنامه در قالب 94 اجرا برای گروه‌های سنی مختلف اعم از خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به: نقطه سرخط، با من بخوان، باشگاه کتاب، کاغذ سفید، اندیشمندان کوچک، باغ سبز قصه ها، خیال ببافیم، قصه بسازیم، عصرانه با طعم کتاب، ارمغان قلم، باشگاه کتابخوانان کوچک، تابستان با داستان، لذت خواندن، حرف های فیروزه ای، هنر بلندخوانی، شعر و اندیشه و سایت های خوب برای بچه های خوب اشاره کرد.


پورمند با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ادبی فردوس گفت: از آن جا که منطقه 5 در اجرای برنامه های متنوع در حوزه ادبی طی سال های اخیر فعالیت چشمگیری داشته و برگزاری سلسله محافل ادبی همچون «انجمن شعر و ترانه فردوس»، «قندونمک»، «مثنوی‌خوانی»، «حافظ‌خوانی»، «انجمن ادبی ققنوس»، «نغمه های شیدایی»، «نقش آفرینان قلم»، «شکرستان»، «نقل نقل» و... را در کارنامه چندساله خود دارد و با طیف وسیعی از مخاطب ادبی در تعامل است، این جشنواره ادبی در گسترده ملی طی اعلام فراخوان در رشته های شعر (کلاسیک و نو و آزاد)، شعر طنز، داستان کوتاه، کاریکلماتور همراهبا دیکر برنامه های ادبی، در فصل تابستان برگزار می شود.


مدیر فرهنگی هنری منطقه 5 در خصوص برنامه های هنری نگارخانه های تحت پوشش گفت: نگارخانه های پردیسان (فرهنگسرای فردوس)،معرفت (فرهنگسرای معرفت) و آفرینش نور (مجتمع فرهنگی هنری نور)، با برپایی بیش از 30 نمایشگاه از آثار هنرمندان پیشکسوت و هم چنین هنرمندان جوان در رشته های مختلف هنری پذیرای مخاطبان هنردوست هستند.


پورمند پیرامون برگزاری دوره‌های آموزشی برای شهروندان با هدف مهارت‌آموزی، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی این مراکز با حضور اساتید و مربیان مجرب با نگاهی نو در رشته‌های علوم قرآنی و معارف اسلامی، زبان انگلیسی، علوم رایانه، موسیقی، هنرهای تجسمی، صناعی، سنتی و خانگی، دوره‌های علمی، تربیت مربی کودک، رشته های ورزشی، عکاسی، دوره‌های ویژه کودکان، مهدکودک و پیش‌دبستان، مدرسه تئاتر، خانه خلاقیت کودک، ارائه مشاوره فردی، کانون‌های قرآن فردوس و معرفت ، دوره فوریت‌های پزشکی با همکاری انجمن پرستاری ایران و هم چنین دوره های مختلف با همکاری جهاد دانشگاهی تهران با ارائه مدرک معتبر برگزار می‌شود.


وی با اشاره به شعار تحول‌آفرین «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» و تحقق الزامات فرهنگی شعار سال اضافه کرد: با توجه به نقشه راه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال جاری، مجموعه برنامه‌های متنوعی را ذیل اهداف و موضوعات محوری سازمان متبوع برای فصل تابستان پیش‌بینی کرده‌ایم که امید است حضور و بهره‌مندی بیش از پیش شهروندان و استفاده از خدمات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری منطقه را شاهد باشیم.


مدیر منطقه 5 در ادامه افزود: در این منطقه تعداد 9 مرکز فرهنگی هنری وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شامل فرهنگ‌سراهای فردوس، معرفت و مجتمع فرهنگی هنری نور و خانه‌های فرهنگ آیه، میثاق، باصفا و محصل و کتابخانه‌های فردوس، شهدای حصارک، علامه محمدتقی جعفری، شیخ‌فضل‌الله نوری، شیخ‌هادی نجم‌آبادی، میثاق و کوثر و نگارخانه‌های پردیسان (1 و 2)، معرفت و آفرینش نور و فعالیت می‌کنند که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در فصل تابستان میزبان شهروندان خواهند بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر