صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۳ - ۰۳ تير ۱۳۹۶

جزئیات ترسیم مرزهای کاهش تنش در سوریه

یک منبع نزدیک به مذاکرات حل بحران سوریه گفت دست‌اندرکاران ترسیم نقشه مناطق کاهش تنش در سوریه بر ترسیم مرز دو منطقه از چهار منطقه توافق کرده‌اند.
کد خبر : 189994

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، یک منبع نزدیک به مذاکرات حل بحران سوریه که نامش فاش نشده است، گفت طرف‌های معین بر سر مرزبندی منطقه شمالی سوریه، یعنی ادلب که محل نگرانی ترکیه است، به توافق دست نیافتند. باوجود این، آن‌ها بر سر مرزبندی دو منطقه دوم و سوم که شامل غوطه شرقی و بخش‌های مشخصی از شمال حمص می‌شود توافق کردند.


این منبع افزود: «منطقه کاهش تنش چهارم همچنان در حال بررسی است و باتوجه به نزدیکی آن به مرزهای اردن و اسرائیل، تاکنون مرزبندی مشخصی برای آن درنظر گرفته نشده است. علاوه بر این، اسرائیل و اردن خواهان نقش‌آفرینی مستقیم در نظارت بر روند آتش‌بس در این مناطق هستند.»


وی تصریح کرد:‌ «تعدد گروه‌های مخالف میانه‌رو سوری در این منطقه سهم به‌سزایی در پیچیدگی ترسیم مرزها دارد و تقسیم وظایف را با مشکلاتی همراه کرده است.»


این منبع گفت:‌ «طرف‌های معین در حال بررسی چارچوبی برای نظارت بر مناطق کاهش تنش در سوریه هستند که در وهله نخست، تضمین کننده استقرار نیروهای حافظ صلح در اطراف این مناطق در داخل خاک سوریه باشد. در وهله دوم، دربردارنده ایجاد دو مرکز ویژه در روسیه و ترکیه باشد که به آن‌ها اجازه دهد نیروهای حافظ صلح خود را به منطقه درگیری اعزام کنند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر