صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۶
خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران

ولیعهد ناپخته سعودی بچه‌تر از آن است که مسائلی علیه ایران مطرح کند/ عملیات سپاه باعث وحدت همه طیف‌های کشور شد

امام جمعه موقت تهران گفت: ولیعهد عربستان گفته است ما جنگ را به تهران می‌کشانیم که در جواب وی باید گفت عربستان بچه‌تر از آن است که این کار را بکند.
کد خبر : 189682

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در ابتدای خطبه‌های خود خطاب به نمازگزاران درباره روز جهانی قدس گفت: راهپیمایی که شما امروز انجام دادید دارای روح و جسم بود، جسمش همان راهپیمایی است که فریاد «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر آمریکا» در آن طنین‌انداز شد، این گام دشمن‌ستیز است و دشمن را به خشم می‌آورد. بنابراین عمل صالحی است که خدا ان را به نام شما ثبت کردخواهد.


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: روح این راهپیمایی هم دارای سه عنصر اساسی است، عنصر نخست به یک پارچگی جهان اسلام باز می‌گردد، در سوره انبیا و مومنون بیان شده است که ما امت واحده هستیم و نمی‌توانیم تحمل کنیم در گوشه‌ای از جهان سرزمین اسلام به غارت برود و واکنشی نداشته باشیم.


اخیرا جوان تازه به دوران رسیده و ناپخته سعودی که به ولیعهدی رسیده می‌گوید با تهران مذاکره نمی‌کنیم و جنگ را به تهران می‌کشیم اما در پاسخ باید گفت بچه تر از ان هستی که چنین مسائلی را مطرح کنی!

خاتمی افزود: عنصر دوم نفرت از استکبار است، این فرهنگ تنها سیاسی نیست؛ بلکه قرآنی هم هست، چرا که در قرآن 8 بار از طاغوت نام برده و استکبار جهانی نیز از مصادیق طاغوت است. بنابراین این راهپیمایی تجلی نفرت از استکبار و طاغوت است.


خطیب نماز جمعه تهران با توجه به جنایت‌های آمریکا و انزجار ملل مسلمان از آن اظهار کرد: این راهپیمایی نماد نفرت از دولت استکباری آمریکاست که پنجه به جان مسلمانان انداخته است.


وی با تاکید بر فرهنگ ظلم‌ستیزی گفت: ظالم هر که هست باید با آن مبارزه کرد و مظلوم ولو غیر مسلمان باید از آن حمایت کرد.


شعار مرگ بر آمریکا همان مرگ بر آل سعود است


خاتمی با بیان اینکه متاسفانه در منطقه برخی کشورها خود را به اسرائیل و آمریکا متصل کرده‌اند، گفت: اخیرا جوان تازه به دوران رسیده و ناپخته سعودی که به ولیعهدی رسیده می‌گوید با تهران مذاکره نمی‌کنیم و جنگ را به تهران می‌کشیم اما در پاسخ باید گفت بچه تر از ان هستی که چنین مسائلی را مطرح کنی! صدام که قوی تر از شما و مورد حمایت بسیاری از کشورها بود نتوانست کاری کند، بنابراین شعار مرگ بر آمریکا امروزبا مرگ بر آل سعود مترادف می‌شود.


خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت های پیش رو اضافه کرد: ششم تیر که سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری است که دشمنان در آن ناکام شدند، 7 تیر سالگرد شهادت 72 تن در حزب جمهوری اسلامی و همچنین هفته قوه قضاییه را در پیش داریم که همه اینها نشان دهنده این است که دهه 60 دهه عزیزان زیادی شهید شدند تا انقلاب خالص شود.


عملیات موشکی لیله‌‌القدر متجلی صفت منتقم بودن خداوند بود


خطیب نماز جمعه تهران در خصوص عملیات موشکی اخیر کشورمان افزود: در رابطه با عملیات موشکی لیله‌‌القدر باید بگویم که در قرآن از منتقم سخن به میان آمده این عملیات در حقیقت متجلی صفت منتقم بودن خداوند بود.


وی افزود: همزمانی این عملیات با طرح سنای آمریکا بسیار معنادار است بدین معنی که هر چه طراحی کنید ایران ذره‌ایی عقب نشینی نحواهد کرد و بر اقتدار موشکی خود خواهد افزود.


خطیب نماز جمعه تهران گفت: نکته دیگری که در عملیات موشکی وجود دارد پیام آن به رژیم صهیونیستی و اذناب آمریکا در منطقه است که شعار نیست. چرا که این تنها موشک میان برد ماست و هنوز موشک‌های دور برد ما را ندیده‌اید.


خاتمی تصریح کرد: فاصله تهدید مقام معظم رهبری تا عملیات موشکی تنها 4 ساعت بود و این جمله از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن را تداعی می‌کند.


عملیات سپاه موجب وحدت میان همه طیف‌های کشور شد


خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این عملیات موجب وحدت میان همه طیف‌های کشور شد و همه از آن حمایت کردند، گفت: من از سپاه پاسداران تشکر می‌کنم.


وی درباره طرح تصویب تحریم‌های سنای آمریکا، اظهار کرد: چنین تصمیماتی نقض جسم و روح برجام است به خصوص ماده 29آن و مردم انتظار دارند با عهدشکنی ها برخورد قاطع شود.


امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: از بین 100 نماینده سنا 98 نفر به طرح تحریم علیه ایران رأی دادند و این نشان می‌دهد که دشمن، دشمن است چه جمهوری‌خواه باشد چه دموکرات و همگی سر و ته یک کرباس و دشمن نظام جمهوری اسلامی هستند.


خاتمی افزود: وزیر امور خارجه آمریکا گفته است «ما تلاش کردیم تا ایران را از برنامه هسته‌ای خود به عقب‌نشینی واداریم،‌ دولت بعد باید تلاش کند تا ایران را در برنامه موشکی به عقب‌نشینی وا دارد.» آمریکایی‌ها باید مطمئن باشند که ملت ایران در برنامه موشکی خود مصمم است و ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.


خطیب این هفته نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها امروز می‌گویند موشک نداشته باشید فردا می‌گویند تانک و توپ نداشته باشید پس‌فردا می‌گویند حتی تفنگ هم نداشته باشید و این یعنی نابودی انقلاب اسلامی و ملت ما پای انقلابش تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون ایستاده‌اند.


خاتمی اضافه کرد: باید در پاسخ به این اظهارات وزیر خارجه آمریکا گفت که شما 38 سال است در پی تغییر نظام جمهوری اسلامی هستید و این خواب‌ها تا کنون تعبیر نشده و به یاری خداوند تعبیر هم نخواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر