صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۶

دانشگاهی با سرویس بدون راننده + ویدئو

دانشگاه میشیگان آمریکا به تازگی دو دستگاه مینی‌بوس بدون راننده رباتیک را برای سرویس داخلی خود مودر استفاده قرار می‌دهد.
کد خبر : 189635

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌نقل از University of Michigan News، دانشگاه میشیگان یکی از مراکز تحقیق روی ربات‌های راننده و خودروهای رباتیک است و از این نظر تعجبی ندارد که این مرکز یکی از نخستین استفاده کنندگان از این خودروها باشد.


شرکت MCity که شریک تجاری بخش تحقیقات رباتیک دانشگاه است، اعلام کرده که دو دستگاه ون 15 سرنشین از نوع Navya Arma که تمام اتوماتیک و بدون راننده هستند در پردیس دانشگاه میشیگان فعال شده‌آند. این دو دستگاه ون مسافران را بین ساختمان اصلی دانشگاه و آزمایشگاه مهندسی رباتیک جابجا می‌کنند که مسیری 3 کیلومتری را دربر می‌گیرد. این مسیر تا پیش از این با اتوبوس‌های دانشگاه سرویس داده می‌شد که مستلزم صف و معطلی‌های جانبی بود اما اکنون این دو ربات قرار است مسافران را جابجا کنند.


غیر آزمودن ربات‌ها در انجام وظایف، شرکت و آزمایشگاه رباتیک قرار است در این تجربه به نحوه تعامل مسافران و عابران و ناظران با ربات‌های خودران بپردازند. برای این منظور دوربین‌هایی در بیرون خودروها نصب شده تا رفتار عابران و ناظران را در مقابل یک خودروی بدون راننده ثبت و بررسی کنند و رفتار مسافران نیز با دوربین‌های مجزایی بررسی می‌شود. به عقیده پژوهشگران این مرکز، ربات‌ها هر اندازه که آماده ارائه خدمات باشند، ابتدا باید مردم عادی کوچه و خیابان به آنها عادت کنند و این خدمات را با اعتماد از آنها بپذیرند.





مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر