صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۶

خوشرو: ایران از توافق صلح در افغانستان حمایت می‌کند

نماینده ایران در سازمان ملل متحد اعلام کرد دولت جمهوری اسلامی ایران توافق صلح میان دولت و حزب اسلامی را نشانه‌ای از علاقه دولت افغانستان به صلح می‌داند و از هر تلاشی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کنند.
کد خبر : 189391

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، غلامعلی خوشرو در سخنرانی خود در بحث شورای امنیت سازمان ملل متحد تحت عنوان «وضعیت افغانستان»ضمن ابراز همدردی و محکومیت حمله تروریستی اخیر در کابل که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر و مجروح شدن صدها نفر و آسیب رسیدن به منطقه دیپلماتیک کابل شد و به تعداد زیادی از اماکن دیپلماتیک از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل شد، گفت: «گزارش دبیرکل بار دیگر نشان می‌دهد که وضعیت امنیتی در افغانستان باز هم روبه وخامت گذاشته است و به بالاترین حد خود از سال 2001 رسیده است.»


وی ادامه داد: «این واقعیت نشان می‌دهد که افغانستان، منطقه و جهان، پس از گذشت بیش از یک دهه از تهاجم آمریکا، امن‌تر نشده است. ناامنی در افغانستان ریشه‌های عمیقی دارد و لذا افزایش صرف حضور نظامی چاره‌ساز نیست.»


خوشرو بیان کرد: «طالبان، داعش و گروه‌های وابسته به آنها به عملیات نفرت‌آور خود علیه غیر نظامیان ادامه می‌دهند و تدارک عملیات تروریستی پیچیده‌تر همانند حادثه کابل و جلال آباد را می‌بینند. افزایش و تنوع گروه‌های تروریستی در افغانستان اقدام هماهنگ جامعه بین‌المللی را برای مبارزه با انها ضروری می‌سازد.»


وی ادامه داد: «بعلاوه لازم است که جامعه بین‌المللی به حمایت خود از دولت وحدت ملی افغانستان در مبارزه این دولت با گروه‌های تروریستی و افراطی و نیز ایجاد کنندگان و حامیان این گروه‌ها ادامه دهد. دولت جمهوری اسلامی ایران توافق صلح میان دولت حزب اسلامی را نشانه‌ای از علاقه دولت افغانستان به صلح می‌داند و از هر تلاشی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند. در همین چارچوب دولت ایران در هر دو پروسه مسکو وکابل مشارکت کرده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر