صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
از سوی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر

 ویژه‌نامه «دکتر جواد برومند سعید» از مفاخر علمی کشور منتشر شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از انتشار ویژه نامه زنده‌یاد «دکتر جواد برومند سعید» از مفاخر علمی کشور توسط این دانشگاه خبرداد و گفت: زنده‌یاد «دکتر جواد برومند سعید» عضو هیات رئیسه گروه ادبیات ایرانی فرهنگستان ایران، استاد مطرح زبان و ادبیات فارسی بود که در طی  عمر پربار خود با تالیف بیش از 20 جلد کتاب و ارائه بالغ بر 30 مقاله، آثار گران‌بهایی از خود به یادگار گذاشت.
کد خبر : 189322

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر وحید خطیبی با تاکید بر اینکه انتشار ویژه‌نامه زنده‌یاد «دکتر جواد برومند سعید» در راستای اجرای طرح ماندگار فرهنگی و به منظور معرفی و نکوداشت مفاخر علمی و فرهنگی صورت گرفته افزود: «دکتر جواد برومند سعید» عضو هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر و استاد برجسته دانشگاه‌های استان بود که کمک شایانی به زبان و ادبیات فارسی کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر گفت: برومند سعید تیر 1311 در بردسیر قدم به نگارخانه وجود نهاد و تا واپسین دم با اندیشه و کتاب و پژوهش روزگار گذراند و سرانجام پس از چند ماه تحمل بیماری در سن 75 سالگی و در سال 1385 درگذشت و در زادگاهش-بردسیر- به خاک سپرده شد.


وی افزود: برومند، از اولین سال‌های دهه هفتاد، همکاری با مراکز آموزش عالی استان را قوت بخشید و در این سال‌ها، شمار کثیری از دانشجویان، حضور گرم و موثر استاد را در گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید باهنر و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر و کرمان به خاطر سپرده‌اند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از استمرار اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی برای معرفی و نکوداشت سایر مفاخر علمی و فرهنگی نیز در آینده نزدیک خبرداد و گفت: ویژه نامه زنده‌یاد «دکتر جواد برومند سعید» به کوشش روابط عمومی و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر منتشر و به صورت اینترنتی نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر