صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۴۳ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

گران ترین نقل و انتقالات فوتبال ایران از آقاکریم تا آندو

این روزها که کم‌کم تیم‌های لیگ‌برتری فوتبال، تمریناتشان را شروع کرده‌اند، نقل و انتقالات تابستانی هم وارد مرحله حساسی شده است. بعضاً برای انتقال یک بازیکن خوش‌تکنیک که بازی‌های ملی‌اش به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد، رقمی حدود ۳ میلیارد تومان بابت رضایتنامه، پول بازیکن و آپشن‌های قرارداد ذکر می‌شود.
کد خبر : 189074

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از خراسان، یکی از جنجالی ترین نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران، در سال 75 اتفاق افتاد. در روزگاری که حداکثر قرارداد بازیکنان لیگ برتری 7 تا 8 میلیون تومان در سال بود، «کریم باقری» با رقمی بالغ بر 22 میلیون تومان راهی پرسپولیس شد تا پله های موفقیت و البته ثروتمند شدن را با سرعت زیادی طی کند. یکی دیگر از این گونه نقل و انتقالات، قرارداد «مهدی هاشمی‌نسب» در سال 79 با استقلال تهران بود. این قرارداد از 2 لحاظ بمب نقل و انتقالات لقب گرفت. اولا هاشمی نسب بعد از 3 سال بازی با پیراهن پرسپولیس تهران، با رقیب سنتی این تیم قرارداد بست. ثانیاً مبلغ این قرارداد، رقم باورنکردنی 100 میلیون تومان برای 2 فصل بود، رقمی که در سال 79 باعث شد به هاشمی‌نسب، لقب گران‌قیمت‌ترین بازیکن لیگ برتری را بدهند.


پیوستن «احمد مومن زاده» هم در سال 80 به استقلال تهران با توجه به این که مذاکرات جدی و مثبتی با پرسپولیس تهران هم داشت، جالب بود. او در حالی قرارداد 4 ساله با استقلال تهران بست که در فصل اول حضورش، فقط توانست یک گل برای این تیم بزند. بد نیست بدانید خود مومن زاده اعتراف کرد رقم رضایت نامه اش آنقدر زیاد بوده که خرج یک سال باشگاه سپاهان را تامین کرده است! قرارداد «جواد نکونام» با تیم پاس تهران سابق هم یکی از گران‌قیمت ترین نقل و انتقالات آن روزهای فوتبال ایران بود. نکونام در سال 81 برای قرارداد با پاس، رقمی بالغ بر 100 میلیون تومان درخواست داد. در همان سال های ابتدایی شروع لیگ برتر، کریم باقری در بازگشت از اروپا با پرسپولیس قراردادی 170 میلیونی بسته بود. یک بمب نقل و انتقالاتی دیگر فوتبال ایران هم به گران‌ترین بازیکن تاریخ باشگاه استقلال تهران، یعنی «آندرانیک تیموریان» مربوط می شود. بازیکنی که با رقم باورنکردنی 2 میلیارد و 350 میلیون تومان در سال 92 به این تیم پیوست. تصور معادل این رقم با نرخ تورم این سال ها هم مشکل است. کاوه رضایی هم سال قبل با یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای خودش رکورد شکنی کرد. (هر چند که بعدا رقم قراردادش کمتر از این اعلام شد.) امسال هم که داریوش شجاعیان بازیکن سابق گسترش فولاد با پول رضایتنامه اش نزدیک به 3 میلیارد تومان خرج روی دست باشگاه استقلال گذاشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر