جامعه آموزشی نیازمند معلمانی با دید پژوهشگرانه در جریان تدریس و یادگیری است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ابراهیم باوفا در کارگاه علمی– آموزشی اقدامپژوهی که با حضور معلمان مدارس سما رشت برگزار شد، اظهار کرد: «این کارگاه به منظور تقویت مهارت و توانمندسازی معلمان و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و اثربخشی آموزش با حضور دبیران، معلمان و مربیان مدارس سما واحد رشت برگزار شد.»
رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما رشت هدف برگزاری این کارگاه را تغییر از وضع موجود به سمت وضع مطلوب و آموزش اثر بخش دانست و افزود: «در این کارگاه معلمان خواهند آموخت بتوانند برنامه ریزی خود را در تدریس مشاهده کنند و با تیزبینی و دید پژوهشگرانه به مجموعه تدریس خود نگاه کنند.»
وی گفت: «اقدامپژوهی به عنوان یکی از ابزارهای بهبود آموزش و تدریس جایگاه خود را در نظام های آموزشی بازیافته است.»
رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما رشت افزود: «معلم پژوهنده در ساختاری میتواند همواره در توسعه باشد و برآیندهای پژوهشی اش مفید واقع شود که استقلال کافی در تصمیمگیری و مسئولیت در قبال تصمیم های آموزشی خود داشته باشد.»
باوفا ادامه داد: «در این کارگاه برآنیم روشی را دنبال کنیم که معلم به تنهایی یا با مشارکت دیگران محقق کلاس درس خود باشد و از این راه قابلیت ها وظرفیت های حرفه ای خود را افزایش دهد.»
وی افزود: «پژوهش از تکالیف واجب آموزش و پرورش است و توجه به نیازهای جامعه و تلاش در راستای رفع آنها، انجام پژوهش های مدون را ضروری می کند.»
باوفا تصریح کرد: «باید برای فهم و گسترش این اندیشه در نظام آموزشی کوششهای بیشتری بهعمل آید، تا جایی که هر معلم و مدیر اقدامپژوهی را یکی از وظایف خود در جریان آموزش بهحساب آورد.»
در این کارگاه آموزشی بیش از 50 نفر از دبیران،معلمان و مربیان مقاطع مختلف تحصیلی مدارس سما واحد رشت حضور داشتند و با اصول و مبانی پژوهش آشنا شدند.
انتهای پیام/