صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

نخستین تونل ضدترافیک راه‌اندازی می‌شود/ شانس تونل سرعت ماسک در لس‌آنجلس

شرکت «بورینگ» از مجموعه شرکت‌های متعلق به ایلان ماسک در حال مذاکره با شهرداری لس‌آنجلس برای ایجاد نخستین تونل ضدترافیک است.
کد خبر : 188604

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Engaget، تونل زیرزمینی ضدترافیک، ایده‌ای عجیب اما واقعی برای عبور از مسیرهایی‌ است که ساعت‌ها وقت شهرنشینان را می‌گیرد. برخلاف نمونه‌هایی که در ایران یا کشورهای دیگر عملیاتی شده و به جای برداشتن بار ترافیک، خود نیز اسیر این معضل شده است، تونل ایلان ماسک ویژگی‌های خاصی دارد و این اطمینان را می‌دهد که ترافیکی در کار نخواهد بود.


تونل زیرزمینی ضدترافیک، خودرو، دوچرخه و افراد را از مبدائی خاص سوار یک ماشین عظیم زیرزمینی می‌کند و با سرعت 200 کیلومتر در ساعت به مقصدهایی مشخص می‌رساند. در این سیستم خودروها با آسانسورهای خاصی به تونل زیرزمینی منتقل می‌شوند و سپس روی جک‌های حامل که بر ریل سوار هستند، به سوی مقصد می‌روند.


این ایده سه سال به‌صورت مخفیانه در زیر شهرهایی در حال آزمایش بود و اکنون مالک شرکت بورینگ، اسپیس‌ایکس و تسلا اعلام کرده است که در حال مذاکرات سازنده و امیدوارکننده‌ای با شهرداری لس‌آنجلس است تا یکی از پرترافیک‌ترین نقاط آمریکا به عنوان نخستین محل اجرای این پروژه تعیین شود.


شهردار لس‌آنجلس نیز در یک مصاحبه تلویزیونی با دفاع از این پروژه، آن را راهی مفید و پیشرفته برای غلبه بر ترافیک معرفی کرد و اینطور که به نظر می‌رسد از این طرح حمایت خواهد کرد. در صورتی که ماسک موفق به عقد قرارداد برای تونل زیرزمینی لس‌آنجلس شود، شبکه‌ای از راه‌های زیرزمینی به مترو و دیگر مسیرهای عمومی شهر افزوده می‌شود و ایده خودروهای پرنده جایش را به خودروهای معمولی می‌دهد تا آینده خودروهای شهری به جای آسمان، در زیر زمین رقم بخورد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر