صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

فشارهای آمریکا بر لبنان برای نپذیرفتن رهبران حماس

برخی منابع دیپلماتیک غربی اعلام کردند سفارت آمریکا در بیروت اعمال فشارهایی را بر مسئولان لبنانی برای نپذیرفتن رهبران حماس وارد کرده است.
کد خبر : 187641

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط نوشت: «پیشتر دوحه پنج نفر از رهبران حماس از جمله سه عضو دفتر سیاسی که شامل 18 عضو است را اخراج کرد. دوحه به دلیل فشارهای آمریکا و تل‌آویو این اقدام را انجام داد.»


صالح عاروری، عضو دفتر سیاسی حماس از برجسته‌ترین افرادی محسوب می‌شود که از قطر اخراج شده است. به‌ویژه اینکه ترکیه نیز پیشتر در چارچوب مذاکرات میان آنکارا و تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط میان طرفین وی را از خاک خود تبعید کرده بود. چون به تصور مسئولان اسرائیل، عاروری در عملیات ربودن جوانان اسرائیلی در سال 2014 مشارکت داشت.


منابع دیپلماتیک غربی گفتند: «به‌دنبال اینکه مسئولان قطری به رهبران حماس لزوم خروج پنج رهبر این جنبش را ابلاغ کردند به طوری که رهبری حماس آن‌ها را به کشورهایی چون مالزی، لبنان و ایران منتقل کنند رایزنی‌هایی را انجام داده است.»


این منابع افزودند: «برخی دیپلمات‌های آمریکایی در تماس با مسئولان لبنانی از آن‌ها خواستند به این مقام‌های حماس حق اقامت ندهند و شرایط حمایت از هر رهبر دیگری که از دوحه تبعید می‌شود را فراهم نکنند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: حماس لبنان آمریکا
ارسال نظر