صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
در یک عمل موفقیت آمیز ستون فقرات؛

جوان مینابی از فلج دائمی نجات یافت

یک جوان مینابی که دچار فلج دائمی شده بود با عمل موفقیت آمیز ستون فقرات بهبود یافت و به زندگی بازگشت.
کد خبر : 187458

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر محمد مورخ،رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب گفت: بیمار، جوان 26ساله ساکن شهرستان میناب، روستای نخل ابراهیمی بود که در اثر تصادف موتور سیکلت با خودرو، دچار ضربه شدید به ستون فقرات کمری شد.
وی افزود: به دنبال انتقال وی به اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع)، در بررسی‌های اولیه مشخص شد که وی دچار شکستگی مهره اول کمری (L1) شده و به‌تدریج در حال از دست دادن حس و حرکت در پاهاست، تصویربرداری با سی تی اسکن مشخص کرد که در اثر شکستگی مهره، قطعهای از استخوان به کانال (حفره) نخاعی وارد شده و در حال فشار آوردن به طناب نخاعی است.
مورخ یادآور شد: از آنجا که وضعیت ستون فقرات بیمار ناپایدار و فاصله تا دائمی شدن عارضه فلج نخاعی، بسیار کوتاه بود، بلافاصله بیمار به اطاق عمل منتقل گردید و در یک عمل جراحی 3 ساعته توسط دکتر مهدی فرخی؛ متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مستقر در بیمارستان و طی عملی بسیار دقیق،ظریف و حساس، ابتدا فشار از روی نخاع برداشته شده و سپس ستون فقرات که دچار شکستگی شده بود تثبیت شد.
رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب خاطرنشان کرد: ساعتی پس از به هوش آمدن بیمار، مشخص شد که خوشبختانه عمل، موفقیت آمیز بوده و بیمار قادر به حرکت دادن پاهای خود به طور طبیعی است.
وی افزود: کوچکترین حرکت و جابه‌جایی باعث قطع کامل نخاع و فلجی دائم بیمار می‌شد که در صورت اعزام این بیمار به مراکز دیگر جهت درمان، با توجه به اندک زمان باقی مانده و پس از گذشت 4 ساعت از لحظه تصادف، احتمال فلجی دائم تا 95 درصد در بیمار افزایش می یافت.
مورخ بیان کرد: خوشبختانه بیمار در کوتاه ترین زمان ممکن تحت عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون حال وی خوب و پس از گذشت یک هفته با مراقبت ویژه در بخش جراحی مردان، ترخیص شده است.
وی عنوان کرد: همراهان بیمار که این عمل جراحی باعث رضایت خاطرشان شده بود، از پزشک معالج و پرسنل بیمارستان تقدیر و تشکر به عمل آوردند.
رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب گفت: سالیانه هزاران نفر در کشور به دنبال حوادث مشابه، دچار فلج دائمی نخاعی می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر