صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

واقعیت مجازی اینتل و لیگ ورزش‌های الکترونیک

شرکت تراشه‌سازی اینتل برای ارتقاء بخش واقعیت مجازی و عامه‌پسند کردن آن، وارد لیگ مسابقات جهانی شد.
کد خبر : 187011

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از VentureBeat، دنیای واقعیت مجازی اگرچه جذابیت‌های بی‌بدیلی دارد اما به دلیل پیچیدگی و نیاز به کامپیوترهای قدرتمند که موجب گران شدن این سرگرمی می‌شود، هنوز چندان همه‌گیر نیست و هرکسی قادر به استفاده از آن نبوده است.


به همین دلیل، بازی‌های دنیای واقعیت مجازی نیز موارد خاصی هستند و لیگ این بازی‌ها هم شکل خاص خود را دارد اما شرکت اینتل با ورود خود به این عرصه قصد دارد این حوزه را واقعا عام و جهانی کند.


اینتل با همکاری ESL یک دوره از لیگ مسابقات ورزش‌های الکترونیک را هدف قرارداده که از ماه ژوئیه (تیرماه) آغاز می‌شود. سیستم‌های کامپیوتری قدرتمند اینتل در زمینه بازی‌ها، قرار است پشتیبانی این مسابقات را برعهده داشته باشند و پرازنده‌های واقعیت مجازی این شرکت،‌در رقابت‌های رو در رو مورد استفاده قرار گیرد.


این مسابقات در مرحله نخست به‌صورت کاملا آنلاین برگزار می‌شود و برندگان مرحله غیرحضوری، در لیگ اینتل که در سال 2018 برگزار خواهد شد شرکت می‌کنند.


در لیگ اینتل، شرکت‌کنندگان با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی این شرکت و با پشتیبانی کامپیوترهای بازی اینتل، در فضای واقعیت‌های غیرواقعی در مقابل هم قرار می‌گیرند و با یکدیگر رقابت می‌کنند.


هدف اینتل و ESL از این اقدام این است که تجهیزات خود را ارزیابی کرده و بتوانند بازی‌ها و انیمیشن‌های مناسب‌تری برای سلیقه همگان درست کنند. ناظران امیدوارند ورود اینتل به این عرصه موجب شود تجهیزات واقعیت مجازی مانند عینک و کارت‌های گرافیکی قدرتمند، با قیمتی مناسب برای عموم ارائه شود و در آینده واقعیت مجازی تنها شیوه بازی‌های کامپیوتری باشد.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا


انتهای پیام/

ارسال نظر