صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۵۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
لیگ جهانی والیبال 2017

لیگ جهانی والیبال 2017؛ ولاسکوی باتجربه حریف شاگردان سابقش نشد/ آزادی غرق در هیاهو از پیروزی بلندقامتان

در سومین دیدار رقابت های لیگ جهانی تیم ایران برابر آرژانتین به پیروزی رسید.
کد خبر : 186607

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، ملی پوشان والیبال ایران در سومین گام از رقابت های لیگ جهانی والیبال از ساعت 21:10 دقیقه به مصاف آرژانتین و ولاسکوی باتجربه رفتند. تیم ایران در بازی شب گذشته مقابل صربستان قدرتمند با نتیجه سه بر یک مغلوب شدند و در آخرین بازی خود در هفته دوم در آزادی پرهیاهو مقابل مربی اسبق خود به میدان رفتند.


تیم ملی ایران با مربیگری ایگور کولاکوویچ در هفته دوم رقابت های لیگ جهانی تاکنون دو پیروزی به دست آورده است.


ست اول 29_ 27 ایران


در ست اول تیم ملی با ترکیب معروف، مرندی، موسوی، قائمی، غلامی، غفور به میدان رفت و نخستین امتیاز از آن آرژانتینی ها شد. بازی در دقایق اولیه پایاپای پیش می رفت تا اینکه شاگردان ولاسکو زودتر به امیتاز 8 رسیدند. آنها در سرویس موفق عمل کردند و به یکباره امتیاز خود را با تیم ملی ایران 12 بر 8 افزایش دادند.


دفاع های خوب موسوی امید را در ملی پوشان زنده کرد اما در ادامه بازی آرژانتینی ها باز هم پیش افتادند ولی سرویس خوب سامان فائزی هم دریافت حریف را با مشکل مواجه کرد و همه چیز در عدد ۲۱ برابر شد.تصمیم جنجالی داور و امتیاز ندادن به سود ایران دقایقی فضای بازی را متشنج کرد و سعید معروف اعتراض تندی به داور مسابقه کرد اما با دیدن ویدیو چک امتیاز به ایران داده شد و ملی پوشان قدرتمندتر از قبل کار کردند.


این ست جنجالی کاملا مساوی پیش می‌رفت اما نهایت با برتری 29 بر 27 به سود ایران به پایان رسید.


ست دوم 25_20 ایران


معنوی نژاد از مهره های تاثیرگذار تیم ملی در این ست بود و از ابتدا هم در ترکیب تیم حضور داشت تا بازی خوب خود را ادامه دهد. هر دو تیم در ست دوم برابر باهم پیش می رفتند. در میانه های بازی این ملی پوشان ایران بودند که فاصله امتیاز خودشان را افزایش دادند و پیشی گرفتند. معنوی نژاد هیچ توپی را برای کسب امتیاز از دست نمی‌داد و بدون شک یکی از بهترین بازیکن ایران بود. روند برتری ایران تداوم داشت و شاگردان کولاکوویچ این ست را در نهایت 25 بر 20 پیروز شدند.


ست سوم 25 بر 21 آرژانتین


در ست سوم رفته رفته آرژانتینی‌ها خودشان را پیدا کردند و در امتیاز 11بر 10 ازتیم ایران پیش افتاد. شاگردان ولاسکو در این ست تیم برتر میدان بودند و توانستند این ست را 25 بر 21 پیرو ز شوند.


ست چهارم 25دبر 23 آرژانتین


ایران در این ست زودتر به امتیاز هشتم رسید اما آرژانتینی‌ها با دفاع و حمله خوب امتیاز عقب افتاده را جبران کردند و از طرفی حساب کار را هم 16 بر 15 به سود خود کردند.
بازی در امتیازهای پایانی بسیار نزدیک دنبال می‌شد اما در نهایت این آرژانتینی ها بودند که با امتیاز 25 بر 23 پیروز شد.


ست پنجم 15-11 برد ایران


کار خوب‌ آرژانتینی ها در ست چهارم کار را به ست پنجم کشاند. در این ست ایران عملکرد خوبی داشت و از حریف پیشی گرفت. در دو امتیاز پیاپی غفور نتیجه را 6 بر 2 کرد و همین باعث شد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند. نهمین امتیاز برای ایران با خراب شدن سرویس آرژانتینی ها حاصل شد. تیم ایران کم کم به پیروزی در این مسابقه نزدیک می شد و در نهایت این بازی در ست پنجم با برتری 15 بر 11 ایران به پایان رسید.


ایران با این پیروزی 8 امتیازی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر