صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
معاون پژوهش و فناوری واحد علوم داروئی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با آنا:

خودباوری مهم‌ترین دستاورد نمایشگاه فناوری است

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم داروئی دانشگاه آزاد اسلامی از رونمایی قرص «زینک گلوکونات» در نمایشگاه فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.
کد خبر : 18648

دکتر سپیده اربابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره دستاوردهای واحد علوم داروئی دانشگاه آزاد اسلامی و با اشاره به پیشتاز بودن این واحد در تولیدات داروئی و بهداشتی گفت: این واحد در سال گذشته کمیته‌ای با عنوان کمیته محصول تشکیل داده تا در زمینه تولید محصولات کاربردی فعالیت کند. این کمیته تا امروز یک نوع محصول دهان‌شویه فلورین توتال با دو طعم مختلف و قرص زینک گلوکونات را در برنامه محصولات تولیدی واحد قرارداده است که از قرص زینک گلو کونات در نمایشگاه فناوری رونمایی خواهد شد.


وی درادامه توضیح داد: قرص زینک گلوکونات یک مکمل دارویی محسوب می‌شود که با داشتن قابلیت جذب مناسب و در صورت بروز علائم کمبود روی یا وجود بیمارهای‌های زمینه‌ای کاربرد دارد. این دارو بنا به دستور پزشک و با محدودیت‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم داروئی با اشاره به دستاوردهای دیگر این واحد افزود: کمیته محصول واحد علوم داروئی علاوه بر محصولات ذکر شده، تعدادی پروتوتایپ (پیش محصول) نیز در دست اقدام و برنامه‌ریزی تولید دارد که برخی از آن‌ها را در نمایشگاه عرضه می‌کند. کرم زعفران برای رفع چروک‌های ناشی از افزایش سن، کرم روغن انگور برای تقویت جوانی و شادابی پوست، تونیک گیاهی برای تقویت و رشد موی سر، عصاره گیاهی برای کنترل آفت‌های دهانی و نانو کپسول سنجد برای کمک به کاهش پوکی استخوان از جمله پیش محصولاتی هستند که در نمایشگاه فناوری عرضه می‌شوند.


دکتر اربابی ایجاد خودباوری در بین دانشجویان و استادان را مهم‌ترین دستاورد نمایشگاه دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین تاثیر این نمایشگاه خودباوری در جامعه دانشگاهی است. زمانی که پایان‌نامه یا پروژه تحقیقاتی امکان تجاری شدن و تبدیل به فناوری را داشته باشد انگیزه دانشجویان برای فعالیت پژوهشی بیشتر خواهد شد در نتیجه جامعه دانشگاهی به صورت هدفمند در یک مسیر منطقی برای رفع خلاء‌های موجود در بازار دارویی و یا محصولات بهداشتی آرایشی و غذایی کشور اقدام به تعریف و اجرای پایان نامه محصول محور خواهد کرد.


وی در پایان افزود: خوشبختانه با تنوعی که در رشته‌های این واحد وجود دارد این زمینه برای دانشجویان فراهم است تا پایان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی را بر روی موضوعاتی متمرکز کنند که امکان تبدیلش به محصول وجود دارد و در‌‌ نهایت در صورت تجاری سازی آن‌ها باعث درآمدزایی و بالا رفتن اعتبار علمی واحد شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر