صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
مقدماتی جام جهانی 2018؛

یوزهای ایرانی در اندیشه دومین صعودمتوالی با کی‌روش/ مردان سرزمین پارس در تدارک جشن پنجمین صعود به جام‌جهانی

ملی‌پوشان فوتبال ایران برای آنکه برای دومین بار متوالی به جام‌جهانی راه پیدا کنند امشب باید از سد تیم ملی ازبکستان عبور کنند.
کد خبر : 186432

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال ایران در هفته هشتم مرحله دوم دور مقدمانی جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 21:15 امشب به مصاف ازبکستان می‌رود، این بازی در حالی قرار است انجام شود که با پیروزی ایران در آن حکم صعود سومین تیم حاضر در جام جهانی2018 روسیه صادر می‌شود.


شاگردان کارلوس کی‌روش در شرایطی به دیدار ازبکستان می‌روند که از 7 بازی قبلی خود 17 امتیاز اندوخته دارند و در مقابل ازبکستان تنها 12 امتیاز جمع کرده و پس از کره‌جنوبی 13 امتیازی در رده سوم گروه ایستاده است. پیروزی برابر حریف آسیای میانه از جهات مختلفی اهمیت زیادی برای تیم ملی دارد. ایران در مرحله دوم بازی‌های مقدماتی دروازه‌اش باز نشده و تنها کشوری در جهان است که تا به حال از هیچ حریفی گل نخورده است. بدون تردید اگر ایران بتواند بعد از بازی با ازبک‌ها در دو بازی بعدی برابر کره‌جنوبی و سوریه هم گل نخورد رکوردی تاریخی را ثبت کرده است و با بهترین عملکرد راهی روسیه می‌شود.


دومین مزیت پیروزی بر ازبکستان، دومین صعود متوالی به جام جهانی است، اتفاقی که برای نخستین بار برای فوتبال ایران رقم می‌خورد و نکته سوم اینکه اگر ازبکستان را ببریم برای نخستین بار است که صعودی زودهنگام را به جام‌جهانی تجربه می‌کنیم.


این دیدار تداعی کننده خاطره‌ای نسبتا تلخ نیز هست. تیم ملی در دوره گذشته مقدماتی جام جهانی در دیدار رفت با ازبکستان همگروه بود و این تیم را در خانه‌اش شکست داد اما در دیدار برگشت با یک گل نتیجه را واگذار کرد و کمی راه صعودش ناهموار شد. در این دوره هم تیم ملی در بازی رفت ازبکستان را در خانه‌اش شکست داده و اگر این بار هم بازنده باشد، در صورت پیروزی کره‌جنوبی مقابل قطر اختلاف امتیاز کم می‌شود و کمی داستان صعود ایران با تاخیر مواجه می‌شود. بنابراین انتظار می‌رود که شاگردان کی‌روش اجازه ندهند تا کارشان به اما و اگر کشیده شود و ازبکستان را شکست دهند تا صعود تیم ملی به جام جهانی 2018 حتمی شود. اگرچه تساوی برابر ازبکستان هم می‌تواند به صعودمان کمک کند، هرچند راه را کمی طولانی‌تر می‌کند.


یوزهای ایرانی در شرایط خوبی به‌سر می‌برند و نیازی نیست که در این بازی به آب و آتش بزنند و قطعا کی‌روش هم این موضوع را به آنها گوشزد کرده است. سرمربی تیم ملی در کنفرانس پیش از مسابقه، دیدار با ازبکستان را فینال جام جهانی دانسته و اعلام کرده در فوتبال چیزی به نام نزدیک به صعود نداریم. این گفته‌ها نشان می‌دهد که ملی‌پوشان فوتبال ایران از لحاظ روحی نیز در شرایط خوبی به سر می‌برند و به خوبی می‌دانند که امشب از بازی با ازبکستان چه می‌خواهند.


حمایت پرشور هواداران ایرانی همچون همیشه از بازیکنان تیم ملی یار دوازدهم فوتبال تیم ملی خواهد بود و انتظار می‌رود که امشب جشن صعود به جام جهانی در سراسر ایران برگزار شود.


برنامه دیدارهای گروه A به شرح زیر است:


سه‌شنبه، 23 خردادماه
سوریه - چین، ساعت 18:15
ایران - ازبکستان، ساعت 21:15
قطر - کره‌جنوبی، ساعت 23:30





انتهای پیام/

ارسال نظر