صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۷ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

بازگشت بورس به محدوده سبز

بورس تهران در هفته‌ای که گذشت با افت شاخص سهامداران خود را راهی خانه کرد اما در آغاز معاملات هفته جاری، شاخص به محدوده سبز بازگشته است.
کد خبر : 186030

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، بازار بورس در حالی هفته گذشته را به پایان رساند که شاخص کل در پایان معاملات روز چهارشنبه افت بیش از 500 واحد را تجربه کرد. با این حال در هفته گذشته تقریبا تحرک خاصی برای سهامداران در این بازار دیده نشد چرا که 2 روز هفته کاری در روزهای 14 و 15 خردادماه با تعطیلات رسمی همراه بود.


البته در روز چهارشنبه 17 خردادماه که تهران شاهد حملات تروریستی عناصر داعش در ساختمان مجلس و حرم امام خمینی (ره) بود، شاخص کل بازار به تندی واکنش نشان داد و در پایان شاخص نزدیک به 600 واحد افت کرد. اما در باقی روزها بازار تقریبا آرام بود.


در این روز بازار بورس تهران لحظاتی پس از اطلاع‌رسانی از حمله تروریستی تهران شروع به زیرش کرد به طوری که تنها در ساعت نخست پس از این جریان شاخص 280 واحد سقوط کرد. این افت تا پایان معاملات رسمی ادامه داشت و بازار دچار رفتار هیجانی بود.


در مجموع بورس تهران هفته گذشته 755 واحد افت داشت و با بازگشت به کانال 79 هزاری به عدد 79 هزار و 758 واحد رسید.


بدین ترتیب بازار بورس در در پایان معاملات هفته منتهی به 17 خرداد ماه 0.9 درصد کاهش را تجربه کرد و بیش از 3800 میلیارد ریال اوراق بهادار معامله شد.


بر اساس اطلاعات بازار، شاخص بازار اول با 492 واحد کاهش به رقم 55068 واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با 1857 واحد کاهش عدد 178381 واحد را تجربه کرد و به ترتیب با 0.885 درصد و 1.03 درصد کاهش نسبت به هفته قبل مواجه شدند.


در 3 روز کاری هفته سوم خرداد 96، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به 3845 میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل 47 درصد کاهش یافته است.


در ضمن تعداد 1507 میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از 125 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب 47 درصد و 43 درصد کاهش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر