صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه مترو فاطمی:

حمایت معنوی دولت بر حمایت مادی اولی‌تر است/ تا سه سال آینده ۲۰۰ ایستگاه مترو در تهران خواهیم داشت

شهردار تهران با بیان اینکه تا سه سال آینده ۲۰۰ ایستگاه مترو در تهران خواهیم داشت، از دولت خواست تا در کنار کمک‌های مالی کمک‌های معنوی همچون تسهیل امورات را نیز به شهرداری داشته باشد.
کد خبر : 18538

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا محمدباقر قالیباف در این مراسم با تقدیر از حضور شهردار تفلیس گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که حمل و نقل کلان عمومی جزو بدیهیات همه کشورهای جهان است و در ابعاد مختلف شهری از جمله مسائل ایمنی، صرفه جویی و حتی روحی و روانی و اقتصادی نیز تاثیرگذار است.
وی افزود: همه ما می‌دانیم که در دنیا حتی در کشورهای پیشرفته که مردم سرانه بالای درآمدی دارند و از نظر اقتصادی قوی هستند نیز تمام تاکید دولت‌ها بر گسترش حمل ونقل عمومی و پرداخت یارانه به آن است چرا که با این کار حمل و نقل ارزان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
قالیباف افزود: در حقیقت دولت با این کار برای یارانه هزینه نمی‌کند بلکه در هزینه‌های جاری دولت صرفه جویی کرده و عدالت اجتماعی را به وجود آورده است.
شهردار تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی یعنی توجه به کرامت انسانی افزود: اگر امروز مدیریت شهری بر توسعه و تکمیل مترو مصمم است علتش این است که این موضوع بسیار جدی و حیاتی بوده و کرامت انسانی را به دنبال دارد.
قالیباف در ادامه این برنامه از دولت خواست با وجود تمام مشکلاتی که دارد طبق قانون به پیشرفت و توسعه مترو کمک کند و حتی اگر به صورت مالی نبود در تسهیل امورات و اقدامات فاینانس برای توسعه مترو به شهرداری کمک کند.








مترو امسال ۴۰ ساله شد یعنی در طول ۳۰ سال از عمر آن ۳۰ ایستگاه ساخته شده اما در ۱۰ سال گذشته ۶۱ ایستگاه ساخته شده که تقریبا چندین برابر ۳۰ سال گذشته است

وی افزود: مترو امسال ۴۰ ساله شد یعنی در طول ۳۰ سال از عمر آن ۳۰ ایستگاه ساخته شده اما در ۱۰ سال گذشته ۶۱ ایستگاه ساخته شده که تقریبا چندین برابر ۳۰ سال گذشته است.
قالیباف در ادامه سخنانش با بیان اینکه ساخت مترو کار بسیار سخت و دشواری است، افزود: در تونل ماندن امکان تنفس را برای انسان سخت می‌کند اما به این علت که فعالیت مترو در زیر زمین انجام می‌شود، خیلی مشهود نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه مشکلات مالی، فنی و اجرایی پروژه مترو از موانعی است که ما با آن مواجه‌ایم افزود: با این وجود همیشه معتقدیم که مشکلات مربوط به مسئولان است و مردم حق دارند که به درستی و با کرامت از آن استفاده کنند. اگر روزی احساس کنیم در خدمت مردم نیستیم لحظه‌ای ماندن در این مسئولیت لذت بخش نیست و هدف ما رضای مردم است.
شهردار تهران در ادامه خواستار شد که برای ارتقای کیفیت زندگی در شهر تهران همکاری تنگاتنگی با مدیریت شهری داشته باشند تا بتوان زیر ساخت‌های شهری را فراهم کرد و این کار فقط با اصلاح روش‌های رانندگی و رعایت قوانین امکان پذیر خواهد شد.
در ادامه قالیباف همچنین سهم عمده آلودگی تهران را از وسایل حمل ونقل متحرک دانست که بخش قابل توجهی از آن مربوط به موتور سیکلت‌ها است و بنابراین برنامه شهرداری تهران برای مقابله با آن ترویج استفاده از موتورسیکلت برقی است.
وی افزود: در کنار این به زیبایی بصری شهر نیز اعتقاد داریم و بر همین اساس یکی از اقداماتی که قصد داریم به خصوص مرکز شهر در تهران را بازسازی کرده و به تفرجگاه‌هایی قوی تبدیل کنیم.
شهردار تهران افزود: فرصت مناسبی است تا دست در دست هم دهیم و شهری زیبا با همکاری هم داشته باشیم و این کار جز با اصلاح آشفتگی در رانندگی و رعایت قوانین ممکن نخواهد بود.
قالیباف افزود: رعایت انضباط باعث کاهش آلودگی هوا در شهر می‌شود و تصادفات را کاهش می‌دهد اما از لحاظ سلامتی ارتباط مستقیمی با شهروندان دارد.
وی تاکید کرد: آمار و اطلاعات دقیق که در دو سال گذشته به طور مداوم رصد شده نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از آلودگی شهر تهران به علت حرکت وسایل نقلیه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر