صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
مدیر روابط عمومی واحد شاهرود در همایش روابط عمومی‌های استان سمنان:

ورود به شبکه‌های اجتماعی یک ضرورت در روابط عمومی الکترونیک است

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در همایش روابط عمومی های استان سمنان گفت: امروزه نمی توان حرف از روابط عمومی الکترونیک زد و وارد شبکه های اجتماعی موبایل نشد.
کد خبر : 18445

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سیدامیررضا حسینی نژاد در همایش روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان سمنان که به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی از سوی استانداری و با حضور استاندار و مدیر کل روابط عمومی استانداری برگزار شد بود، افزود: اکنون اکثر خدمات دولت‌ها به خصوص در کشورهای صنعتی و پیشرفته به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود و به دنبال آن روابط عمومی نیز چاره ای ندارد جز اینکه به این سمت پیش رود.


عضو هیات رئیسه شورای اطلاع‌رسانی استانداری سمنان اظهار کرد: شاید امروز همه سازمان ها به حداقل امکانات الکترونیکی شدن در حوزه روابط عمومی که همان داشتن یک سایت اطلاع‌رسانی است دست یافته باشند اما این در دنیایی با سرعت پیشرفتگی امروز جواب مخاطبان را نخواهد داد .








روابط عمومی الکترونیک باید از ابزارهای ارتباط دوسویه و برخط استفاده نماید وگرنه در دنیای ارتباطات امروز جایگاهی نخواهد داشت

حسینی نژاد بیان کرد: ملاک ارزیابی یک روابط عمومی الکترونیک در دنیای امروز در مقوله هایی مثل برخط بودن یا نبودن و نیز خط مشی دیالوگی یعنی ارتباط دوسویه یا مونولوگی که ارتباطی یک سویه است سنجش می شود.


وی گفت: روابط عمومی الکترونیک باید از ابزارهای ارتباط دوسویه و برخط استفاده نماید وگرنه در دنیای ارتباطات امروز جایگاهی نخواهد داشت.


مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تاکید کرد : یکی از ابزارهای نوینی که وارد دنیای ارتباطات شده همین شبکه های اجتماعی موبایل است که اکنون مورد استفاده همه به خصوص قشر جوان است و باید روابط عمومی ها به چند دلیل در این شبکه ها حضور داشته باشند : 1- این شبکه ها امکان ارتباط بلاواسطه و مستقیم را در جوی صمیمی فراهم می کند 2 – این شبکه ها در اختیار همگان می باشد 3- در هر ساعت و هر مکانی دسترسی به شبکه های موبایلی فراهم است و از همه مهمتر اینکه حضور مدیر روابط عمومی در این شبکه ها برای پاسخگویی می تواند باعث احساس روانی خوبی برای مخاطبان سازمان از جهت یکسانی سطح ارتباط شده و این یعنی اعتماد سازی شایسته برای دستیابی به نظرات مخاطبان و احیانا بدست آوردن مطالبی پیرامون سازمان که از هیچ درگاه دیگری امکان دستیابی به آنها نیست .


حسینی نژاد خاطرنشان کرد : گزارش ۳۷۶ صفحه‌ای موسسه We Are Social ، آمار و اطلاعات مربوط به استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و شبکه‌ی موبایل را به بهترین شکل ممکن و بهره‌گیری از اشکال و نمودارها نمایش می‌دهدکه در این گزارش گفته شده در مجموع سه میلیارد نفر از ساکنان کره‌ی خاکی آنلاین هستند و همچنین نیمی از جمعیت کره‌ی زمین در حال حاضر از شبکه‌ی موبایل استفاده می‌کنند و بر اساس بخش دیگری از این گزارش در طول ۱۲ ماه سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۸۵ میلیون مشترک به میزان پیشین کاربران افزوده شده است بنابراین نمی توان حرف از روابط عمومی الکترونیک زد و وارد این اقیانوس بزرگ اطلاعات و ارتباطات نشد .


وی از همه همکاران خود خواست تا برای سازمان خود حتما درگاهی را در شبکه های اجتماعی موبایل برای پاسخگویی بهتر به مخاطبان فراهم کنند چرا که در غیر اینصورت فضای آنان را افرادی غیر مجاز خواهند گرفت و بر علیه آنان استفاده خواهند کرد.


در این همایش استاندار سمنان نیز مطالبی را درباره وظایف روابط عمومی ها و کمک به دولت بیان و تعدادی از مدیران روابط عمومی نیز سوالات خود را در مورد حوزه روابط عمومی مطرح کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر